התוצאות ארוכות הטווח של ניתוחי TKA (מתוך Chirurg)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי TKA (Total Knee Arthroplasty) הינו טיפול מוצלח באוסטיאוארתריטיס של הברך עם שיעורי רביזיה צפויים של פחות מ-5% בתוך עשר שנים ושיפור תפקודי ארוך-טווח של למעלה מ-30% בכל מדדי ההערכה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי TKA הינה אחת הפרוצדורות הנפוצות ביותר בכירורגיה אורתופדית וההצלחה הקלינית נקבעת לפי שיעורי הרביזיה והשיפור התפקודי. הם ערכו מטה-אנליזה במטרה להעריך את שני המדדים הללו.

החוקרים ערכו חיפוש ב-Medline וזיהו 96 מחקרים שבחנו את שיעורי הרביזיה ו-63 מחקרים עם תוצאות תפקודיות, עם מעקב מינימאלי של 5 שנים.

מהסקירה עולה כי מבין 20,873 ניתוחי TKA בוצעו 911 רביזיות, עם שיעור ממוצע של 4.4% לאחר מעקב ממוצע בן 10.7 שנים. הסיבות הנפוצות ביותר לרביזיה היו הינתקות אספטית (31%), זיהום (23%), שחיקה של פוליאתילן (16%) ובעיות בפטלה (14%). שיעורי הרביזיה היו גבוהים יותר בצעירים (7.0% מתחת לגיל 60 בעת הניתוח, 5.0% בגילאי 60-70 שנים ו-2.2% בחולים מעל גיל 70), לאחר TKA ללא-צמנט (8.3% לעומת 3.6% עם צמנט) ובמחקרים עם שיעור גבוה יותר של חולי RA (Rheumatoid Arthritis). מטה-אנליזה שניה הדגימה שיפור במדד Knee Society Knee Score של 51.3%, שיפור של 30.6% במדד Knee Society Function Score, שיפור של 36.1% במדד Hospital for Special Surgery Score ושיפור של 33.6% במדד New Jersey Orthopedic Hospital Knee Evaluation System.

החוקרים מסכמים וכותבים כי TKA הינו טיפול מוצלח באוסטיאוארתריטיס של הברך עם שיעורי רביזיה צפויים של פחות מ-5% בתוך עשר שנים ושיפור תפקודי ארוך-טווח של למעלה מ-30% בכל מדדי ההערכה.

Chirurg. 2011 Jan 23

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה