הקלה על כאב עמיד לטיפול עם מתן HCG (מתוך הכנס השנתי ה-27 של American Academy of Pain Medicine)

מתוצאות מחקר חדש בחולים שמנים עם כאב עמיד לטיפול עולה כי הטיפול ב-HCG (Human Chorionic Gonadotropin) מלווה בהקלה משמעותית על התסמינים. ממצאי המחקר פורסמו בפוסטר שהוצג במהלך הכנס השנתי ה-27 של American Academy of Pain Medicine.

לדברי החוקרים, בחולים עם פיברומיאלגיה או מחלות מפרקים חלה הקלה משמעותית בכאב לאחר מתן טיפול ב-HCG.

מדגם המחקר כלל 12 חולים שסבלו מכאב עמיד לטיפול במשך לפחות חמש שנים. בכל החולים ההנחה הייתה כי ישנה נוירופלסטיות על-בסיס מספר מאפיינים קליניים, כולל כאב קבוע, באתרים פריפריים עם תגובה ירודה או ללא-תגובה לכל הטיפולים המקומיים, הפרעת שינה חמורה ופעילות-יתר סימפתטית (בנוכחות שניים מהבאים ומעלה: יתר לחץ דם, טכיקרדיה, רעד, החזרים ערים, הרחבת אישונים, הזעה וכפות ידיים או רגליים קרות).

למעלה ממחצית מהחולים סבלו מהפרעות בעמוד השדרה ויתר החולים סבלו מפיברומיאלגיה עם נוירופתיה, ארתרופטיה או כאבי ראש חמורים.

כל החולים נטלו טיפול באופיואידים ארוכי-טווח וקצרי-טווח להקלה על כאב מתפרץ. החוקרים טיפלו בחולים במנת תגר של 500-1000 יחידות של HCG במתן תת-עורי, ו-8-12 חולים דיווחו על הטבה בתסמיני הכאב במהלך השבוע שלאחר מכן. בשנה שלאחר מכן, 8 חולים המשיכו בטיפול ב-HCG, עם מתן 1-3 זריקות שבועיות.

לאחר שנה של טיפול לא תועדו תופעות לוואי בשמונה חולים. כולם דיווחו על שיפור באנרגיה ובריכוז, הקלה בדיכאון וירידה בשיעור התלקחויות של כאב עז. שבעה מבין שמונת החולים הפחיתו בשימוש באופיואידים בשיעור של 30%-50%. החולים דיווחו על מספר שעות ללא-כאב, לכל הפחות וכל 8 החולים הביעו רצון להמשיך בטיפול ב-HCG.

החוקרים מודעים למגבלות המחקר, אך מסבירים כי ישנו בסיס ביולוגי לשיפור בכאב עם מתן HCG.

מתוך הכנס השנתי ה-27 של American Academy of Pain Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה