בדיקה חדשה תאפשר זיהוי מוקדם של חולי MS הנמצאים בסיכון ל-PML תחת טיפול בטיסברי (בלומברג)

ע”פ דיווח בבלומברג, חברת ביוגן הצליחה לפתח בדיקה המאפשרת זיהוי של חולי טרשת נפוצה המטופלים בטיסברי (natalizumab )  ואשר נמצאים בסיכון גבוה לפתח PML (זיהום מוחי נדיר וקטלני בדר”כ) לאחר נטילת התרופה .

באמצעות אנליזות של משך השימוש בטיסברי, טיפולים קודמים ותוצאות בדיקת דם של נוגדנים לוירוס שגורם לזיהום, ניתן לזהות מטופלים שהסיכון שלהם נמוך מ-1 ל-10,000 לפתח PML תחת נטילת טיסברי.  כיום, בעלון התרופה מצויין שהסיכון ל-PML הוא של 1.5 ל-1000 מטופלים המשתמשים בטיסברי.

לאפשרות זו עשוייה להיות כמובן השלכה משמעותית חיובית על אופן והיקף השימוש בטיסברי שעד כה היה מוגבל בשל הסיכון והחששות ל-PML . כיום כ-57,000 מטופלים בעולם משתמשים בטיסברי ע”פ דיווחי ביוג’ן , והאנליסטים בבלומברג צופים שמכירות התכשיר יעלו כעת מ-1.2 מיליארד $ בשנה ל-3 מיליארד $.

ע”פ הכתבה הבדיקה תהיה זמינה באירופה בחודש מאי הקרוב ומייד לאחר מכן גם בארה”ב. למרות שהבדיקה , לפי הכתבה עדיין אינה מוכחת באופן מוחלט היא ודאי תשפיע על אופן ההתנהלות של הרופאים והחולים. לדעת פרופ’ ג’ק רצ’פורד מהמחלקה לנוירולוגיה של אונ’ הופקינס המצוטט בכתבה בבלומברג, ההחלטה אם להמשיך/להתחיל טיפול בטיסברי אצל אלה שהבדיקה תמצא אותם כבעלי סיכון של מעל 1% ל-PML תהיה אישית, וייתכן שיהיו חולים (בעיקר בדרגות תחלואה קשות יותר) שיהיו מוכנים לקחת את הסיכון לאור הציפיה שהתועלת הצפוייה מהטיפול עדיין עולה על הסיכון. 

 בכתבה מצויין כי טיסברי נחשבת לתרופה אפקטיבית המשיגה שיחרור מסימפטומים , התקפים חוזרים ומהחמרה של מצב נכות הקשורה ל- MS לאחר שנתיים טיפול בקרב כ-37% מהמטופלים.

לכתבה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה