האם אבלציה עוזרת להוריד סיכון להתמרה סרטנית במטופלים עם Barrett’s esophagus? (מתוך Gastointest Endosc)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון אפריל של כתב העת Gastrointestinal Endoscopy עולה כי טיפול באבלציה עשוי להוריד סיכון להתמרה סרטנית במטופלים עם Barretts esophagus (או BE ), אם כי הסיכון להתמרה זו נמוך גם ללא טיפול.

במחקר פרוספקטיבי זה עקבו החוקרים אחר 166 מטופלים עם nondysplastic Barretts esophagus  ועדות למטפלזיה אינטסטינלית (intestinal metaplasia ). המטופלים עברו אבלציה של איזורי ה-BE בשיטת multipolar electrocoagulation ablation , ובנוסף טופלו בתרופות נוגדות חומצה מסוג מעכבי משאבת פרוטונים. לאחר האבלציה עקבו החוקרים אחר המטופלים על בסיס שנתי עם אנדוסקופיה מסוג magnification chromoendoscopy וביופסיה מהמקומות אשר זוהו בתחילה כ-BE . כמו כן, נלקחו ביופסיות מאיזורים נוספים אשר זוהו כ-BE . החוקרים עקבו אחר תמותה, הארעות חזרה של BE , הארעות של adenocarcinoma באיזורי האבלציה, וכן תחלואה הקשורה לאבלציה.

מתוך המטופלים, 139 סיימו מעקב של לפחות 10 שנים. סיבוכים התפתחו בפחות מ-5% מהמטופלים, כולם מינוריים. חזרה של BE ארעה בפחות מ-5% מהמטופלים. לא הודגמה התפתחות של אדנוקרצינומה או דיספלזיה של הוושט בדרגה גבוהה באף מטופל.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מעקב לטווח הארוך אחר מטופלים עם BE אשר עברו אבלציה הדגים כי טיפול זה הינו בטוח ויעיל. אחת המגבלות של מחקר זה הינה כי המחקר אינו מבוקר. מומחים מהתחום ציינו במאמר מערכת כי מגבלה נוספת היא ההארעות הנמוכה באופן טבעי של מעבר BE לאדנוקרצינומה. על כן, קשה לדעת האם המחלה הייתה מתפתחת ללא האבלציה או לא.

Gastrointest Endosc. 2011;73:651-658

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה