טיפול אופטימאלי כנגד אי-ספיקת לב צפוי להפחית שיעורי תמותה (American Heart Journal)

במאמר חדש שפורסם במהדורת יוני של American Heart Journal כותבים מומחים כי במידה וכל החולים בארצות הברית יקבלו את 6 הטיפולים המומלצים להפחתת תמותה בחולי אי-ספיקת לב, אזי הדבר צפוי למנוע 68,000 מקרי תמותה בשנה.

התועלת ההישרדותית המשמעותית ביותר בעקבות מתן הטיפול לכל החולים המתאימים, נעה מאותם טיפולים בהם פערי הטיפול והיקף התועלת היו הגדולים ביותר. התועלת הרבה ביותר צפויה משיפור השימוש בתרופות ממשפחת אנטגוניסטים לאלדוסטרון.

חמשת הטיפולים האחרים לאי-ספיקת לב, בסדר יורד מבחינת הפוטנציאל למנוע תמותה כללו חסמי ביתא, ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator), CRT (Cardiac Resynchronization Therapy), שילוב Hydralazine עם Isosorbide Dinitrate ומעכבי ACE או ARB (Angiotensin Receptor Blocker).

המומחים כותבים כי התועלת ההישרדותית הפוטנציאלית הכוללת הינה הסיכום של כל הרווחים האפשריים עם כל טיפול בנפרד. בניתוח משני שהתבסס על מצב ריאלי יותר, בו השפעות הטיפול חופפות באופן חלקי בחולים המקבלים למעלה מטיפול אחד, כל טיפול עוקב לווה בירידה של 20% בתועלת.

זהו המחקר הראשון לכימות התועלת ההישרדותית הפוטנציאלית בעקבות יישום אוניברסאלי של הטיפול המומלץ בהנחיות לכל החולים עם אי-ספיקת לב בארצות הברית.

בנוסף, החוקרים מדווחים כי צפויה תועלת רבה ליישום הטיפולים הזמינים כיום, בהשוואה להשקעת מאמצים בפיתוחים עתידיים.

American Heart Journal

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה