מקומו של הטיפול ב-Buprenorphine בחולים עם הפרעות התמכרות לאופיואידים? (Health Aff)

מדינות רבות ברחבי ארצות הברית מגבילות את הגישה ל- Buprenorphine(בוטרנס) במסגרת טיפולים בהפרעות התמכרות, לאור עלות הטיפול וחשש כי התרופה פחות בטוחה מטיפולים אחרים, דוגמת מתאדון. עם זאת, ממחקר חדש שפורסם במהדורת אוגוסט של Health Affairs עולה כי אין עדויות התומכות בגישה זו.

לדברי החוקרים, למרות שנראה כי מחיר התרופה גבוה, Buprenorphine מעט יותר יקר ממתאדון ואינו פחות בטוח מטיפולים אחרים להפרעות התמכרות לאופיואידים.

החוקרים ניתחו את הנתונים אודות למעלה מ-33,000 משתתפים, במהלך השנים 2003-2007, תוך השוואת העלויות הכוללות, ניצול שירותי בריאות בשל הישנויות ותמותה בחולים עם הפרעות תלות באופיואידים שנטלו Buprenorphine, מתאדון, טיפול התנהגותי בלבד ואלו שלא קיבלו כל טיפול.

מהתוצאות עולה כי טיפול אחזקה במתאדון היה יעיל יותר מ- Buprenorphine, גישת טיפול התנהגותי בלבד וגישה בה לא ניתן כל טיפול, בהפחתת מספר האירועים על-רקע הישנות, דוגמת אשפוזים, פניה לחדרי מיון ודה-טוקסיפיקציה.

19 חולים תחת טיפול אחזקה במתאדון אובחנו עם הישנות, בהשוואה ל-33 חולים שנטלו Buprenorphine, 57 חולים תחת טיפול התנהגותי בלבד ו-29 חולים שלא קיבלו כל טיפול.

עם זאת, הטיפול ב- Buprenorphine לווה בעלות שנתית ממוצעת נמוכה ב-1330 דולרים, בהשוואה למתאדון, כאשר ניתן כטיפול אחזקה.

שיעורי התמותה היו דומים עם Buprenorphine ומתאדון , והיו גבוהים ב-75% בחולים בקבוצת טיפול התנהגותי בלבד, ועמדו על למעלה מפי שתיים באלו שלא קיבלו כל טיפול בהשוואה למטופלים ב- Buprenorphine.

יתרון נוסף של Buprenorphine נובע מהעובדה שניתן ליטול את הטיפול בבית, בניגוד למתאדון, הניתן במרפאות מאושרות בלבד.

לאור הממצאים, החוקרים קוראים למדינות שונות לשקול מחדש את ההגבלה המשמעותית לגישה ל-Buprenorphine לטיפול בהפרעות התמכרות לאופיואידים.

Health Aff (Millwood). 2011;30:1425-1433

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה