שינוי חיובי באורח החיים משפר תפקוד מיני בגברים (Arch Intern Med)

עוד מטה-אנליזה מצביעה על כך ששינוי הרגלי תזונה והעלאת פעילות גופנית משפרים תפקוד מיני. המטה-אנליזה המתפרסמת בגיליון האחרון של Archives of Internal Medicine כללה 740 מטופלים והראתה שהפחתה של 10% במשקל גוף, צריכת 5 סוגי פירות וירקות ביום, הפסקת עישון ופעילות גופנית הראו ירידה משמעותית בסיכון להפרעות בזקפה.

ע”פ החוקרים, לפעילות גופנית נראה שיש תפקיד מפתח במניעת הפרעות זקפה, כאשר נראה שפעילות גופנית יומית 5 פעמים בשבוע למשך 20-30 דקות כל פעם הייתה יעילה מאוד, אך כך גם פעילות אינטנסיבית של 10 דקות בלבד למשך 3 פעמים בשבוע…

החוקרים מדגישים כי הפרעה בזקפה מהווה כידוע סמן מוקדם לתחלואה קורנורית לבבית, כאשר פער הזמן בין הופעת ההפרעה בתפקודי זקפה לתחלואת לב הוא של כ-5 שנים בממוצע. החוקרים מאמינים שמודעות מוגברת לקשר בין הפרעות בזקפה לתחלואה קרדיווסקולרית עשוייה להוות הזדמנות לאיבחון מוקדם של גורמי הסיכון ולביצוע שינוי בסגנון החיים. נראה גם שהמוטיבציה של גברים למנוע בעייה בהפרעות זקפה תהיה גבוהה הרבה יותר מאשר “סתם” מניעה של סיכון קרדיווסקולרי…

לדעת החוקרים על רופאי משפחה לעשות את הקישור בין הפרעות בזקפה לתחלואת לב ולהפנות מטופלים עם הפרעות בזקפה לקרדיולוגים, במיוחד גברים צעירים הסובלים מהבעייה. לגברים בגיל 60 עם בעיות בהפרעות זקפה יש סיכון יחסי לתחלואת לב של 1.3, אך בגיל 40 הפרעה בזקפה מעלה את הסיכון לתחלואת לב פי 50 ולכן יש הכרח להתחיל מייד בטיפול מניעתי.

במטה אנליזה נמצא ששינוי חיובי בסגנון החיים היה קשור לשיפור במדד תפקודי הזפקה (IIEF-5) של 2.7 נקודות, מה שעשוי להיות משמעותי קליני בהפרעה קלה של תפקודי זקפה, אך לא בהפרעה בינונית עד קשה.

לצורך השוואה מציינים החוקרים שטיפול ב-sildenafil (ויאגרה) או אחת מהתרופות האחרות מקבוצת חוסמי ה-PDE-5 , עשויה לגרום לשיפור של 7-10 נקודות במדד ה-IIE5 . עם זאת מציינים החוקרים שחלק מהגברים אינו מגיב לתרופות אלה וכפי שנמצא במחקר זה הפחתת גורמי סיכון קרדיווסקולרים גורמת לשיפור בתפקוד המיני אפילו בגברים שלא הגיבו לחוסמי ה-PDE-5 . כמו כן ברור ששינוי באורח החיים רק יחזק לטובה את ההשפעה של תרופה כמו ויאגרה.

Arch Intern Med 2011; DOI:10.1001archinternmed.2011.440

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה