האם למוצרי חלב השפעה חיובית על הלב? (מתוך כנס Obesity 2011)

ממחקר חדש עולה כי אין מקום להמליץ לאנשים המנסים לרדת במשקל, כחלק מהמאמצים לשפר את בריאות הלב וכלי הדם, להימנע מצריכת מוצרי חלב.

החוקרים מסבירים כי מחקר שפורסם לאחרונה מצא כי החלפת פחמימות בחלבונים מסויה או חלב, עשויה להביא לירידה בלחץ הדם הסיסטולי. מצד שני, מבקרים מטעם משרד החקלאות בארצות הברית טענו כי אין בסיס מדעי לפיו יש להתעקש על צריכת בשר או מוצרי חלב, כאשר בשר, מוצרי חלב וביצים הם המקור היחיד לכולסטרול בתזונה.

מהמחקר החדש, שהוצג בכנס Obesity 2011, עולה כי צריכת מוצרי חלב במסגרת דיאטה לשמירה על משקל הגוף, אינה משפיעה על גורמי סיכון חשובים למחלות לב וכלי דם.

המחקר כלל 180 משתתפים שמנים ובריאים, שלקחו חלק בתכנית בת 36 שבועות להפחתת משקל. המשתתפים צרכו רק 1200 קלוריות ביום, במהלך השליש הראשון למחקר, ולאחר מכן, הקפידו על דיאטה לשמירה על משקל הגוף במהלך 24 שבועות. במהלך השלב האחרון, המשתתפים חולקו באקראי לשלוש מנות מוצרי חלב, או יותר, או פחות ממנה סטנדרטית אחת של מוצרי חלב.

במהלך 12 השבועות הראשונים, בקרב המשתתפים תועדה ירידה דרמטית ברמות HDL, LDL, טריגליצרידים, סוכר, אינסולין, היקף מותניים ולחץ דם, בעוד ששכיחות התסמונת המטבולית ירדה ב-60%.במהלך שלב ההקצאה האקראית לשמירה על משקל הגוף, המשתפים בקבוצה שצרכה כמות גדולה של מוצרי חלב צרכו לרוב כמות קלוריות גדולה יותר, בהשוואה לאלו שצרכו מעט מוצרי חלב, אם בכלל. עם זאת, לא תועד הבדל באף אחד מהיעדים המטבוליים בין שתי הקבוצות.

בשלב הבא, החוקרים מתכוונים לבחון את  התרומה של מוצרי חלב ספציפיים, בעיקר חלב ויוגורט, לדיאטה שמטרתה לשמור על משקל הגוף.

Obesity 2011 Annual Scientific Meeting; October 2, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה