האיחוד האירופי אישר את מתן Pemetrexed כהמשך טיפול אחזקה כנגד NSCLC (מתוך הודעת אלי לילי)

האיחוד האירופי אישר את מתן Pemetrexed (אלימטה) כטיפול המשך אחזקה בודד לחולים עם סרטן ריאות מתקדם מסוג NSCLC (Nonsmall Cell Lung Cancer), כך הודיעה חברת התרופות המשווקת את התרופה, אלי לילי.

Pemetrexed הינו התכשיר הכימותרפי הראשון המאושר באירופה להמשך טיפול אחזקה (טיפול שמשמעותו מתן טיפול קו-ראשון ולאחר מכן המשך הטיפול בחולים בהם לא חלה התקדמות של המחלה). ישנם טיפולי אחזקה אחרים המאושרים כיום לטיפול ב-NSCLC, אך הם מבוססים על החלפת טיפול האחזקה, כאשר בחולים בהם לא חלה התקדמות של המחלה מחליפים את הטיפול מטיפול קו ראשון לתרופה אחרת במהלך שלב האחזקה.

מחברת התרופות נמסר כי טיפול אחזקה ממושך אינו מיועד לכל החולים עם NSCLC שהגיבו לטיפול קו-ראשון. חלק מהחולים מפתחים רעילות חמורה במהלך התחלת הטיפול, ויש לשקול הפסקה בטיפול. עם זאת, חולים עם תגובה טובה ובהעדר רעילות משמעותית הינם מועמדים טובים לטיפול אחזקה.

המחקר בשלב 3, הקרוי PARAMOUNT, הינו המחקר הגדול הראשון שהדגים כי טיפול אחזקה ממושך עשוי להביא לעליה בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות במקרים אלו. תוצאות המחקר הוצגו לראשונה בכנס ASCO בשנת 2011.

ממחקר מוקדם יותר עלה כי Pemetrexed הביא לעליה בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות ובשיעורי ההישרדות הכוללים, בהשוואה לפלסבו, באותה אוכלוסיית חולים עם NSCLC, כאשר החולים החליפו לטיפול בשלב האחזקה.

במחקר PARAMOUNT, 939 חולים קיבלו את המשטר הסטנדרטי שכלל ארבעה מחזורי אינדוקציה עם Pemetrexed ו-CIsplatin להשראת הפוגה במחלה. לאחר מכן, חולים בהם לא חלה התקדמות של המחלה, עם מצב תפקודי טוב, חולקו באקראי ביחס 2:1 לטיפול אחזקה ב- Pemetrexed (359 חולים) או פלסבו (180 חולים).

חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 4.1 חודשים עם Pemetrexed ו-2.8 חודשים עם פלסבו. המשך טיפול אחזקה ב- Pemetrexed הוביל לירידה משמעותית של 38%  בסיכון להתקדמות המחלה (p=0.00006).

מתוך הודעת אלי לילי

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה