תרגילי צוואר/כתף במקום העבודה להקלה על כאב (BMC Musculoskeletal Disorders)

בכתב העת BMC Musculoskeletal Disorders פורסם מחקר ממנו עולה כי אימונים בעצימות-גבוהה לחיזוק הכתף והצוואר במקום העבודה, עשויים להביא להקלה משמעותית בכאב באזורים אלו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שלפעילות גופנית בשעות הפנאי חשיבות בריאותית רבה, היענות לפעילות קבועה מהווה אתגר לא-פשוט למבוגרים רבים. מקום העבודה מספק הזדמנות מצוינת להגיע לחלק הגדול מהמבוגרים הנדרשים לפעילות גופנית קבועה. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את ההשפעה של יישום אימוני כוח במקום העבודה על כאב בלתי-ספציפי באזור הצוואר והכתף בקרב עובדי תעשיה.

מדגם המחקר כלל 537 מבוגרים ממקצועות בהן שכיחות גבוהה כל כאבי כתף וצוואר. המשתתפים חולקו באקראי לעשרים שבועות של אימוני כוח בעצימות-גבוהה, המכוונים לצוואר ולכתף, שלוש פעמים בשבוע (282 משתתפים), או לקבוצת ביקורת לה הומלץ להקפיד על פעילות גופנית (255 משתתפים). תכנית האימונים הקפידה על עקרונות העמסה פרוגרסיבית. היעד העיקרי היה השינוי בעוצמת הכאב באזור הצוואר והכתף.

85% מהמשתתפים הקפידו על תכנית האימונים על-בסיס שבועי. בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת, חלה הקלה משמעותית בעוצמת הכאב בצוואר (0.6-) ומגמה להקלה בעוצמת הכאב בכתף (0.2-, p=0.07). מהשוואת קבוצת ההתערבות עם קבוצת הביקורת עולה כי במשתתפים עם עוצמת כאב בתחילת המחקר של 3 ומעלה, יחס הסיכויים להיעלמות הכאב במהלך המעקב (עוצמת כאב של מתחת ל-3) עמד על 2.0 באלו עם כאבי צוואר ו-3.9 עם כאבי כתפיים,.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ניתן ליישם בהצלחה אימוני כוח בעצימות-גבוהה, הנשענים על עקרונות עומס פרוגרסיבי במקומות עבודה, כאשר תרגילים אלו מובילים להקלה משמעותית בכאב באזור הצוואר והכתף.

BMC Musculoskeletal Disorders. 2011;12(205)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה