הערכת תוצאות טיפול לילי ב-Zolpidem כנגד הפרעות שינה ראשוניות (Sleep)

במאמר שפורסם בכתב העת Sleep פורסמו תוצאות מחקר במסגרתו בחנו חוקרים את השפעות הטיפול הלילי ב- Zolpidem בחולים עם הפרעות שינה ראשוניות (Primary Insomnia), וכן את הסבירות להעלאת מינון במהלך 12 חודשים. מתוצאות המחקר עולה כי לחולים עם הפרעות שינה ראשוניות העדפה ברורה ל- Zolpidem, בהשוואה לפלסבו, אך הם לא עלים את מינון הטיפול ב- Zolpidem במהלך תקופה של 12 חודשי טיפול לילי. מינון הפלסבו הועלה בקבוצת הביקורת במהלך 12 החודשים.

המחקר האקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, כלל חולים אמבולטורים שעברו הערכות במעבדות שינה. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Zolpidem במינון 10 מ”ג (17 משתתפים) או פלסבו (16 משתתפים), שניתן כל לילה, במהלך 12 חודשים. בחודשים 1, 4 ו-12 לאחר נטילת קפסולות Zolpidem  או פלסבו צבעוניות במהלך שני לילות, קפסולות צבעוניות של פלסבו או Zolpidem נבחרו במהלך חמישה לילות רצופים ובכל ליל בחירה ניתן היה ליטול באופן עצמאי 1, 2 או 3 מהקפסולות (5 מ”ג כל אחת).

החוקרים מדווחים כי Zolpidem נבחר במספר לילות גדול יותר (80% מהלילות) ומספר הלילות בהם נבחר טיפול ב- Zolpidem לא היה שונה במהלך 12 החודשים. מספר גדול יותר של קפסולות Zolpidem מקפסולות פלסבו נלקחו על-בסיס עצמי, והמספר הכולל של קפסולות פלסבו או Zolpidem שנלקחו באופן עצמי לא השתנה כתלות במשך השימוש. מנגד, מספר קפסולות הפלסבו שנלקחו באופן עצמי בקבוצת הפלסבו, עלה עם הזמן. נטילה עצמית של הקפסולה בלילות טיפול ב- Zolpidem לא הייתה שונה מהנטילה בלילות פלסבו ולא נרשמה עליה בשיעורי נטילה עצמית של הקפסולות במהלך 12 החודשים. המינון הלילי הממוצע של טיפול עצמי עמד על 9.3 מ”ג.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Zolpidem היה מועדף על פלסבו, אך לא נרשמה עליה בנטילה עצמית של הטיפול במהלך 12 חודשי טיפול. טיפול כרוני בתרופות היפנוטיות בחולים עם הפרעות שינה ראשוניות, אינו מוביל להעלאת המינון.

Sleep, Vol. 34, No.2, 2011

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה