האם יש תועלת במתן Alendronate לטיפול בנמק של ראש עצם הירך? (Arthritis Rheum)

בניגוד לדיווחים קודמים, טיפול ב- Alendronate אינו מונע הרס מוקדם של ראש עצם הירך בחולים עם נמק לא-טראומטי של העצם, כך מדווחים חוקרים מטייוואן במאמר חדש שפורסם במהדורת 17 בנובמבר של כתב העת Arthritis & Rheumatism.

לדברי החוקרים, כמחצית מכלל מקרי החלפת מפרק ירך בטייוואן נובעים מאוסטיאורתריטיס על-רקע זה וכ-10,000-20,000 מקרים חדשים מאובחנים כל שנה בארצות הברית בלבד.

לטיפול תרופתי אין תועלת ייחודית, למרות שנערכו ניסיונות לטיפול בסטטינים, נוגדי-קרישה, פרוסטציקלינים וביספוספנטים. עם זאת, דיווחים קודמים הציעו כי Alendronate עשוי להפחית משמעותית את היארעות קריסה של ראש עצם הירך בחולים עם נמק של עצם הירך, ובאופן זה להפחית את הצורך בניתוח.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 64 חולים לטיפול פומי ב- Alendronate, פעם בשבוע, או פלסבו, למשך שנתיים. החולים נטלו בנוסף תוספי סידן וויטמין D.

מהנתונים אודות 65 מפרקי ירך מ-52 חולים עולה כי ארבעה מבין 32 מפרקים בקבוצת הטיפול הפעיל  (13.06%) דרשו החלפה מלאה של המפרק, בהשוואה ל-5 מבין 33 מפרקים בקבוצת הפלסבו (15.6%), הבדל שלא היה מובהק סטטיסטית. כמו כן, לא נמצא הבדל בהתקדמות בין הקבוצות (37% לעומת 42%) או במדדי איכות החיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור ממצאי המחקר, אין הוכחה להשפעה משמעותית לטיפול ב- Alendronate במקרים אלו.

Arthritis Rheum 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה