הכחדה של חיידקי S. aureus בבני הבית מפחיתה סיכון לזיהומים (Clin Infect Dis)

ממחקר חדש עולה כי במקרים בהם ילד סובל מזיהומים חוזרים של העור ורקמה רכה, על-רקע Staphylococcus aureus, הכחדה של החיידק בכל בני הבית, במקום טיפול המכוון לחולה בלבד, מובילה להפחתת שיעורי היארעות הזיהומים בחודשים הבאים.

מדגם המחקר כלל 183 ילדים עם אבצס עורי עקב זיהום ב-S. aureus. במחצית מהמקרים, בוצעה הכחדה של החיידק רק בקבוצת החולים לאחר החלמה של הזיהום החריף, כאשר במחצית השנייה, כל בני הבית קיבלו טיפול כנגד החיידק.

פרוטוקול הטיפול כלל חמישה ימים במהלכם ניתן תרסיס אפי של Mupirocin, פעמיים ביום, בשילוב עם רחצה יומית של הגוף עם Chlorhexidine. כל המשתתפים קיבלו הוראה להימנע משיתוף פריטים דוגמת מגבות או מברשות, להשתמש בסבון נוזלי ולכבס את המצעים לפחות פעם בשבוע.

לאחר חודש, שיעורי ההכחדה של S. aureus בקבוצת החולים היו דומים בשתי קבוצות המחקר ועמדו על 51% כאשר ניתן טיפול ליתר בני הבית ו-50% כאשר ניתן טיפול לחולה בלבד. לאחר 12 חודשים שיעורי ההכחדה עמדו על 66% ו-54% (p=0.28).

עם זאת, בקבוצת החולים, שיעור הזיהומים של העור ורקמה רכה לאחר שנה אחת היו נמוכים משמעותית במקרים בהם ניתן טיפול לבני הבית (52%), בהשוואה לקבוצת הביקורת (72%, p=0.02).

יתרה מזאת, לאחר שישה חודשים, היארעות זיהומי עור ורקמה רכה בקרב בני הבית עמדה על 9% בקבוצת ההתערבות לעומת 16% בקבוצת הביקורת (p=0.04), כאשר המגמה עדיין זוהתה לאחר 12 חודשים (16% לעומת 22%, p=0.10).

החוקרים מסכמים וכותבים כי זהו המחקר האקראי הראשון להערכת גישות להכחדת S. aureus במסגרת הקהילה, שהדגים ירידה בשיעור זיהומי עור ורקמה רכה. עם זאת, מדובר בצעד ראשון בלבד.

Clin Infect Dis 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה