אין תועלת לטיפול במעכבי VEGR2 בחולים עם סרטן המעי הגס (מתוך כנס GICS)

מתוצאות מחקר בשלב 3 בחולים עם סרטן גרורתי של המעי הגס והרקטום עולה כי ל-Brivanib Alaninate, המכוון כנגד VEGFR2 (Vascular Endothelial Growth Factor Receptor 2) תועלת מוגבלת בשילוב עם Cetuximab. הממצאים הוצגו בכנס GICS (Gastrointestinal Cancers Symposium).

למרות תוצאות מבטיחות במחקרים מוקדמים, מהמחקר הבינלאומי האחרון בשלב 3 שכלל 750 חולים עם סרטן מעי גס ורקטום גרורתי, עמיד לטיפול כימותרפי, עולה כי לא רק ש-Brivanib Alaninate אינו מביא לשיפור בשיעורי ההישרדות הכוללים, כאשר ניתן בשילוב עם Cetuximab, אלא גם כי שיעור תופעות הלוואי בדרגה 3 היה גבוה באופן בלתי-צפוי (78% מהחולים), ובאלו שקיבלו טיפול משולב איכות החיים הייתה גרועה יותר משמעותית.

במסגרת המחקר חולקו 750 חולים לטיפול ב-Cetuximab עם Brivanib Alaninate או Cetuximab עם פלסבו. לאחר חציון מעקב של 19 חודשים, שיעורי ההישרדות הכוללים לא היו שונים משמעותית בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת (8.8 חודשים לעומת 8.1 חודשים, HR=0.88, p=0.12).

בחולים תחת טיפול משולב לא חל שיפור בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות (5 חודשים לעומת 3.4 חודשים, HR = 0.72, p=0.0001) ושיעורי תגובה גבוהים יותר, בהשוואה לאלו שטופלו ב-Cetuximab בלבד (13.6% לעומת 7.2%, p=0.004).

למרות שחל שיפור בשיעורי התגובה האובייקטיבית ובשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות בקבוצת החולים שטופלו בשילוב Cetuximab ו-Brivanib Alaninate, לא נמצא הבדל בתוצא העיקרי שהוגדר כהישרדות הכוללת.

בקבוצת ההתערבות נרשמה שכיחות גבוהה יותר של תופעות לוואי, כולל עייפות, רעילות גסטרואינטסינאלית, יתר לחץ דם ופריחה, ושיעור החולים שהפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי היה גבוה יותר, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

למרות שהייתה תועלת מסוימת לטיפול המשולב בקבוצת ההתערבות, עם עליה בהישרדות ללא-התקדמות ועליה בשיעורי התגובה, הטיפול פגע באיכות החיים ובתפקוד הגופני של החולים.

בשל תופעות לוואי עקב הטיפול המשולב, שיעור החולים בקבוצת ההתערבות שקיבלו לפחות 90% מהמינון המתוכנן היה נמוך יותר (57% מהחולים תחת טיפול משולב קיבלו 90% מהמינונים המתוכננים של Cetuximab, ו-48% קיבלו 90% מהמינונים המתוכננים של Brivanib Alaninate). מנגד, 83% מהחולים בקבוצת הביקורת קיבלו 90% מהמינונים המתוכננים של Cetuximab ו-87% קיבלו 90% מהמינונים של פלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות תועלת מבחינת הישרדות ללא-התקדמות ושיעורי התגובה לטיפול המשולב, הרעילות מגבילה באופן משמעותי את השימוש במשטר טיפול זה.

2012 Gastrointestinal Cancers Symposium

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה