המשך טיפול בסרטן גרורתי של המעי הגס באווסטין בקו טיפול שני לאחר התקדמות מחלה שיפר הישרדות (הודעת רוש)

חברת התרופות רוש הודיעה היום על כך שמחקר חדש (שפרטיו המלאים עדיין לא פורסמו, הפירסום המלא יהיה רק ב-ASCO ביוני 2012) שבחן המשך טיפול באווסטין (BEVACIZUMAB ) בחולי סרטן גרורתי של המעי הגס גם לאחר התקדמות המחלה משפר הישרדות החולים.

בהודעתה מעדכת רוש כי על פי המחקר הקליני האקראי שלב III , חולים אשר קיבלו אווסטין בנוסף לכימותרפיה סטנדרטית כטיפול ראשוני (טיפול “קו ראשון”) ולאחר התקדמות המחלה (כלומר, הטיפול בקו הראשון עם אווסטין נכשל לכאורה)  המשיכו בטיפול באווסטין משולב בכימותרפיה אחרת, חיו פרק זמן ארוך יותר באופן מובהק סטטיסטי מחולים שקיבלו רק כימותרפיה בטיפול הקו השני. בנוסף, תופעות הלוואי שנצפו היו תואמות את הידוע ממחקרים קודמים.

הטיפול באווסטין היה לפי מינון של  2.5 mg/kg ב-IV . הכימותרפיה שניתנה למשתתפים בשתי הקבוצות הייתה לפי מס’ פרוטוקולים (בהתאם למה שניתן בקו הראשון ) והתבססה על Fluoropyrimidine / Irinotecan או Fluoropyrimidine / Oxaliplatin .

ד”ר האל בארון, המנהל הרפואי הראשי ומנהל פיתוח המוצרים הגלובלי ברוש: “אווסטין היא כבר הטיפול הסטנדרטי המוכר המסייע לחולי סרטן המעי הגס לחיות זמן ארוך יותר כאשר הם מקבלים אווסטין בשילוב עם כימותרפיה כטיפול קו ראשון או קו שני. אנו מעודדים מנתונים אלה מאחר וזהו הניסוי האקראי הראשון שמדגים הישרדות משופרת בחולים שקיבלו טיפול המבוסס על אווסטין בקו הראשון, והמשיכו טיפול באווסטין גם בקו השני לאחר התקדמות המחלה”.

כידוע , אווסטין היא נוגדן הנקשר ספציפית וחוסם את ההשפעות הביולוגיות של VEGF (גורם המעודד צמיחה של כלי דם). VEGF הינו גורם מרכזי בצמיחת כלי דם תהליך יסודי הדרוש לגידול כדי לצמוח ולהתפשט (ליצור גרורות) לחלקים אחרים של הגוף. אופן הפעולה המדויק של אווסטין מאפשר לה להשתלב באופן אפקטיבי עם מגוון רחב של סוגי כימותרפיה וטיפולים אחרים בסרטן. אווסטין מסייעת להגביל את צמיחת הגידול ולהאריך את ההישרדות עם השפעה מועטה בלבד על תופעות הלוואי של הטיפול הכימותרפי.

מקור: חברת רוש

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה