מקומו של Erlotinib כטיפול קו-ראשון בחולים עם סרטן ריאות מתקדם (J Clin Oncol)

החלפת הרצף הסטנדרטי של הטיפולים הובילה לתוצאות פחות טובות במחקר חדש בחולים עם ממאירות ריאתית מתקדמת מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) וללא מוטאציה ב-EGFR.

הגישה הסטנדרטית מבוססת על מתן Cisplatin-Gemcitabine ולאחר מכן Erlotinib. במחקר TORCH, קבוצת חולים טופלה ב- Erlotinib כקו ראשון ועם התקדמות מאוחר יותר ב-Cisplatin-Gemcitabine.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מאשרים כי טיפול קו-ראשון עם Erlotinib אינו בחירה סבירה לאוכלוסיה הכללית של חולים עם ממאירות מתקדמת מסוג NSCLC, כאשר טיפול כימותרפי הינו הטיפול המקובל. מצד שני, הם מוסיפים כי מהמחקר עולה כי כאשר הגידולים כוללים מוטאציה ב-EGFR, אזי הטיפול המוביל הינו Erlotinib.

החוקרים מסבירים כי Erlotinib שייך למשפחת TKI (Tyrosine Kinase Inhibitor), במחקר קודם הוכח כי התועלת של הטיפול היא בלתי-תלויה במרבית הגורמים הקליניים והביולוגיים.

במחקר הנוכחי, החוקרים חילקו באקראי 760 חולים שנבחרו באקראי, לטיפול ב- Erlotinib ועם התקדמות המחלה מעבר ל-Cisplatin-Gemcitabine או לרצף הסטנדרטי שכלל טיפול כימותרפי כקו-ראשון ולאחריו Erlotinib.

לאחר חציון מעקב של 24.3 חודשים נרשמו 273 מקרי תמותה בקבוצת ההתערבות ו-263 מקרי תמותה בקבוצת הביקורת. חציון ההישרדות הכולל, עם זאת, עמד על 11.6 חודשים עם הפרוטוקול הסטנדרטי ו-8.7 חודשים בקבוצת ההתערבות. בעקבות ניתוח ביניים של הממצאים החליטו החוקרים על הפסקת המחקר.

עם זאת, התוצאות היו שונות בחולים עם מוטאציות ב-EGFR , כאשר שיעורי התמותה לאחר טיפול קו-ראשון עמדו על 25.0% עם כימותרפיה ו-42.1% עם Erlotinib. מניתוח שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות ראשונה עלה כי התועלת של Erlotinib גבוהה יותר בנוכחות מוטאציות EGFR, והתועלת של כימותרפיה גבוהה יותר במקרים ללא מוטאציות אלו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Erlotinib עשוי לשמש כטיפול קו-ראשון בחולים עם גידולים הכוללים מוטאציות ב-EGFR, אך גישה זו אינה מומלצת בכלל אוכלוסיית החולים הזו.

J Clin Oncol 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה