מתן יונופור של סידן מעלה את שיעור ההריונות בהפרעות פוריות על-רקע גורם גברי (Fertil Steril)

חוקרים מגרמניה ואוסטריה מדווחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Fertility and Sterility כי הוספת יונופור של סידן מביאה לשיפור התוצאות מהפריה ללידת-חי במטופלים עם הפרעות פוריות על-רקע גורם גברי.

החוקרים מציינים כי ידוע כי ליונופור של סידן השפעות חיוביות במקרים של הפרעות פוריות ולאחר כשלון הפריה קודמת השימוש בו הפך שגרתי לאחר ICSI (Intracytoplasmic Sperm Injection).

היונופורים הנפוצים בשימוש כוללים את Ionomycin, Calcimycin, או שילוב של היונופורים . הם שימשו בהצלחה במקרים של כישלונות הפריה חוזרים לאחר ICSI. עם זאת, Calcimycin אינו מסיס במים, ולכן ישנן בעיות טכניות בנוגע לשימוש ביתי.

במטרה לבחון את השימוש ביונופורים מוכנים לשימוש, החוקרים בחנו את הנתונים אודות 29 גברים אזואוספרמיה ו-37 גברים עם קריפטוזואוספרמיה. המשתתפים עברו 88 מחזורים קודמים ללא הפעלה מלאכותית שהביאו לשיעורי הפריה של 34.7% ו-79 העברות (89.8%). תועדו חמישה הריונות, עם הפלה ספונטאנית בכל המקרים, למעט אחד.

לאחר אקטיבציה מלאכותית של תאי ביציות, שיעורי ההפריה הכוללים עלו ל-56.9%. תועלת משמעותית תוארה בגברים עם אזואוספרמיה (64.4%) ובאלו עם קריפטוזואוספרמיה (48.4%).

ב-73 מחזורי העברה, רמות B-Human Chorionic Gonadotropin חיוביות תוארו ב-34 מקרים (46.6%) וב-29 מחזורים (39.7%) שהסתיימו בהריון קליני. שיעורי ההשרשה המקבילים עמדו על 33.3%.

למרות שתוארו ארבע הפלות ספונטאניות (11.8%), נולדו 32 ילדים בריאים.

החוקרים כותבים כי מממצאי המחקר עולה כי מעבר לשימוש ביונופורים של סידן במטופלים עם היסטוריה של כישלון הפריה, מדובר בטיפול בטוח ומהימן בגברים עם אזואוספרמיה וקריפטוזואוספרמיה.

Fertil Steril 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה