שכיחות AAU לאחר טיפול ב- zoledronate (אקלסטה) (מתוך Ophthalmology)

שימוש ב-zoledronate (אקלסטה) עלול  לגרום לאחד ממאה מטופלים לפתח דלקת ענבייה  חריפה(acute anterior uveitis ,AAU) בשבוע שלאחר השימוש בתרופה, כך לפי מחקר חדש שפורסם ב- Ophthalmology.

 המחקר העריך את ההיארעות של AAU לאחר השימוש ב- zoledronate. החוקרים השתמשו במידע ממחר מבוקר גדול, שבדק את היעילות של zoledronate במתן דרך הוריד למניעה של שברים בקבוצה של כ-2000 נשים פוסטמנאופוזליות עם אוסטאופניה, כדי להעריך את שיעור האירעות של תופעות לוואי הקשורות לעיניים.

 10 מהנשים סבלו מעין אדומה וכואבת (9 מהן לאחר מתן של zoledronate ואחת לאחר מתן של פלצבו), שמונה מתוכן הופנו לרופא וכולן אובחנו עם AAU (6 במצב בינוני ו-2 במצב חמור), כולן מקבוצת ה- zoledronate. התסמינים שחוו התפתחו כ-3 ימים (בממוצע) לאחר מתן ה- zoledronate , כשזו הפעם הראשונה שסבלו מ-AAU. לאחר שקיבלו פרדניזון  למשך 47 יום בממוצע נראתה הקלה במצב ונצפה שיפור בחדות הראייה מ-20/30 ל-20/25 לאחר הטיפול ב-AAU.

לא היו סיבוכים ארוכי טווח, ואשה אחת מביניהן חזרה לקבל עירויי zoledronate לאחר כשנה וחצי ללא הופעה של תסמינים עייניים. החוקרים מוסיפים שמאחר שלא נערכו מחקרים שבדקו את היארעות AAU לאחר עירוי שני, מומלץ לנהל מעקב צמוד ובדיקה שגרתית במטופלים שסבלו מהמחלה לאחר העירוי הראשון בימים שלאחר מתן העירוי.

החוקרים מוסיפים שכדאי למטפלים לזכור ששימוש בביספוספונטים עלול לגרור דלקות עיניים מסוגים שונים. הופעה של סקלריטיס היא המסוכנת מביניהן ומחייבת הפסקה בטיפול בתרופה. במקרים של דלקות עיניים אחרות, ניתן להמשיך לטפל בתרופה אבל יש להפנות את המטופל לרופא עיניים, ובמקרה הצורך לטפל בו בסטרואידים עיניים. המחברים סבורים כי כדאי מאוד שהרופאים, וגם המטופלים, יהיו מודעים ועירניים לתופעות לוואי אלה.

SOURCE: http://bit.ly/10Ltrcg

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה