ההשפעה של נוכחות שירותי ניתוחי לב-חזה על תוצאות צנתור כלילי התערבותי במקרים לא-דחופים (NEJM)

פרוצדורות PCI (Percutaneous Coronary Intervention) לא-דחופות המבוצעות בבתי חולים במסצ’וסטס ללא תמיכה של מנתחי לב-חזה לא היו נחותות בהשוואה לפרוצדורות שבוצעו בבתי חולים עם שירותי מנתחי לב-חזה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לאחר פרוצדורות PCI., ניתוח דחוף הינו מצב נדיר כיום. עדיין לא-ברור אם נוכחות שירות ניתוחי לב בבית החולים משפיעה על התוצאות במהלך ולאחר צנתור כלילי התערבותי.

במחקר נכללו חולים עם התוויות לצנתור התערבותי לא-דחוף שהגיעו לבתי חולים במסצ’וסטס ללא שירות ניתוחי לב וחולקו באקראי ביחס 3:1, לקבוצה שעברה את הפרוצדורה באותו בית חולים או בבית חולים שותף בו שירותי ניתוחי לב זמינים. 10 בתי חולים ללא מחלקת ניתוחי לב ושבעה עם שירות כזה לקחו חלק במחקר. תוצאי הסיום המשולבים כללו את שיעור הסיבוכים הלבביים המג’וריים שילוב של תמותה, אוטם לבבי, רה-וסקולריזציה חוזרת או אירועים מוחיים לאחר 30 ימים (תוצא בטיחות) ולאחר 12 חודשים (תוצא יעילות).

3,691 חולים חולקו באקראי לצנתור כלילי התערבותי בבית חולים ללא מנתחי לב-חזה במקום (2,774 חולים) או לבית חולים עם מנתחי לב-חזה במקום (917 חולים). שיעור הסיבוכים הלבביים לאחר 30 ימים עמד על 9.5% בבתי חולים ללא שירות ניתוחי לב ועל 9.4% בבתי חולים עם שירות זה (סיכון יחסי של 1.00, p<0.001 להעדר-נחיתות) ולאחר שנה עמד שיעור הסיבוכים על 17.3% ו-17.8%, בהתאמה (סיכון יחסי של 0.98, p<0.001 להעדר-נחיתות).

שיעורי התמותה, אוטם לבבי, רה-וסקולריזציה כלילית חוזרת ואירועים מוחיים, לא היו שונים משמעותית בין שתי הקבוצות בשתי נקודות הזמן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי פרוצדורות PCI לא-דחופות שבוצעו בבתי חולים ללא שירות מנתחים זמין במקום לוו בתוצאות לא-נחותות בהשוואה לפרוצדורות שנערכו בבתי חולים עם צוות מנתחים במקום. מהנתונים עולה כי אין הבדל בשיעור האירועים הקליניים לאחר 30 ימים ולאחר שנה אחת.

NEJM March 11, 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה