הערכת הפעילות הגופנית בבית הספר ובכלל בילדים צעירים (American Journal of Preventive Medicine)

במאמר שפורסם כתב העת American Journal of Preventive Medicine מדווחים חוקרים כי הגברת הפעילות הגופנית בעצימות בינונית עד גבוהה בימי לימודים מלווה בעליה בהיקף הפעילות הגופנית היומית בצעירים בארצות הברית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הגדלת היקף פעילות גופנית בימי לימודים באמצעות תוכניות וגישות מוגדרות עשויה למנוע השמנת-יתר ולהביא לשיפור הטיפול הרפואי הכולל בילדים. עם זאת, ייתכן כי גישות המתמקדות בפעילות גופנית בימי לימודים לא יביאו להגדלת היקף הפעילות הגופנית הכולל במידה והצעירים מפצים על כך ע”י הפחתת הפעילות הגופנית מחוץ לכותלי בית הספר.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים באופן אובייקטיבי את הנתונים אודות פעילות גופנית במדגם ארצי מייצג של צעירים, במטרה לקבוע אם פעילות גופנית רבה יותר בבית הספר מלווה בהגדלת היקף הפעילות הגופנית היומי הכולל בצעירים.

החוקרים בחנו את נתוני סקרי National Health and Nutrition Examination Surveys לשנים 2003-2004 ו-2005-2006 להערכת היקף הפעילות הגופנית במהלך שעות הלימודים (משעה 8:00 עד 15:00) בצעירים הגילאי 6-19 שנים (2,548 משתתפים).

כל דקה נוספת של פעילות גופנית בעצימות בינונית עד גבוהה בבית הספר לווה בעליה של 1.14 דקות בסך הפעילות הגופנית היומית (p=0.008) מעבר לשעות הלימודים, גם לאחר תקנון לגיל, מין, מוצא אתני/גזע ומשתנים נוספים. החוקרים לא זיהו הבדלים בהשפעות פעילות גופנית בעצימות בינונית עד גבוהה במהלך שעות הלימודים על סך הפעילות הגופנית בין קבוצות גיל שונות, מין, מוצא, מצב עוני, או דרגת השינוי בפעילות גופנית בעצימות בינונית עד גבוהה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הגברת הפעילות הגופנית בבית הספר הינה גישה מבטיחה העשויה להביא לשיפור היקף הפעילות הגופנית היומית הכוללת בצעירים.

American Journal of Preventive Medicine, vol 45, issue 2, 150-157

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה