השוואה בין ארתרופלסטיה ובין איחוי בטיפול במחלה ניוונית של הדיסק הצווארי (Spine)

בכתב העת Spine מדווחים חוקרים על תוצאות סקירה חדשה, המספקות עדויות באיכות נמוכה עד בינונית לעדיפות ארתרופלסטיה על איחוי בטיפול במחלה ניוונית של הדיסק הצווארי. עם זאת, ההבדלים בהיקף ההשפעה אינם גדולים ולא היו משמעותיים מבחינה קלינית.

החוקרים ערכו סקירה סיסטמית ומטה-אנליזה של מחקרים אקראיים ומבוקרים, במטרה להעריך את ההשפעות של ארתרופלסטיה לעומת איחוי בטיפול ברדיקלופתיה ו/או מיאלופתיה, על-רקע מחלה ניוונית בגובה יחיד של הדיסק בעמוד השדרה הצווארי.

לדברי החוקרים, קיימת מחלוקת בנוגע לשאלה אם איחוי או ארתרופלסטיה עדיפים בטיפול במחלה ניוונית בגובה יחיד של הדיסק הצווארי. בעיקר מאחר שהיתרון המתוכנן של ארתרופלסטיה על איחוי, מניעת תסמינים עקב ניוון של סגמנטים סמוכים בטווח הארוך, עדיין לא אושר. עד לפרסום תוצאות ארוכות טווח, חשוב להבין אם תוצאות אחד הטיפולים עדיפות על פני האחר.

החוקרים ערכו חיפוש אלקטרוני אחר מחקרים אקראיים ומבוקרים וכללו בסקירה מחקרים שערכו השוואה ישירה בין כל סוג של איחוי צווארי ובין כל סוג של ארתרופלסטיה צווארית, עם מעקב של לפחות שנה אחת.

תשעה מחקרים ענו על הקריטריונים לסקירה, עם סך כולל של כ-2,400 משתתפים; חמישה מחקרים הוגדרו כבעלי סיכון נמוך להטיה. תוצאות ארתרופלסטיה היו טובות יותר מתוצאות איחוי עבור כל ההשוואות העיקריות, לעיתים קרובות עם מובהקות סטטיסטית. החוקרים לא זיהו הבדל בעל חשיבות קלינית עבור אף אחד מהתוצאים העיקריים שנבחנו. איכות העדויות הוגדרה בדרגה נמוכה עד בינונית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ישנן עדויות באיכות נמוכה-בינונית לעדיפות ארתרופלסטיה באוכלוסיות חולים אלו, אך היקף ההבדל אינו גדול וברובו חסר משמעות קלינית.

Spine. 2013;38(17):E1096-E1107

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה