מעכבי COMT מעלים את שיעורי ההיענות לטיפול תרופתי כנגד התמכרות לאופיואידים (מתוך הכנס השנתי ה-24 מטעם ה-AAAP)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי מעכבי COMT (Catechol-O-Methyltransferase) מספקים הקלה בתסמיני כמיהה, העשויה לשפר את ההיענות לטיפול אחזקה ב-Buprenorphine כטיפול להתמכרות באופיואידים בחולים בהם כשלו משטרי טיפול קודמים.

באוכלוסיה זו מצאו החוקרים כי טיפול במעכבי COMT לווה בשיעורי היענות גבוהים ו/או שיעורי הישרדות של 70% מהמטופלים. בנוסף, חולים אלו הקפידו על הטיפול ופיכחים, לא רק לפי הדיווח על ההיענות לטיפול תרופתי או ספירת כדורים, אלא גם לפי תוצאות שליליות של בדיקות שתן לרעלים.

אנטגוניסטים לאופיאטים, בעיקר Buprenorphine, כטיפול אחזקה,מלווים בתסמיני גמילה משמעותיים בחולים עם התמכרות לאופיואידים. במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את תוצאות הטיפול ב-253 חולים עם תלות באופיואידים, לאחר כשלון בהיענות לטיפול ראשוני ב-Buprenorphine ועקבו אחריהם במשך 30 חודשים.

כל החולים טופלו במעכב COMT, Entacapone (200-1,000 מ”ג ליום) בנוסף ל- Buprenorphine; ההיענות לטיפול והתועלת של הטיפול נבחנו לאורך 30 חודשים, על-סמך ביקורי מעקב,בדיקות שתן וראיונות עם החולים.

מבין 253 המשתתפים, 67 (26.5%) לא הצליחו להימנע מנטילת אופיאטים במשך שישה חודשים או פרשו מהמחקר בשל חוסר-היענות. 186 משתתפים (73.5%) נמנעו מנטילת אופיאטים במשך למעלה משישה חודשים: 84 (32.2%) לא נטלו אופיאטים במשך 6-12 חודשים; 61 (24.1%) לא נטלו אופיאטים במשך 12-24 חודשים ו-41 משתתפים (16.2%) לא נטלו אופיאטים במשך 24-30 חודשים.

המטופלים דיווחו על תופעות לוואי מינימאליות, כולל ישנוניות, כאבי ראש וסחרחורות, שצוינו כסיבות הנפוצות ביותר להפסקת הטיפול.

מדובר במחקר הראשון מסוגו שהדגים את ההשפעות נגד-כמיהה של מעכבי COMT, ואת חשיבות הטיפול בחולים עם התמכרות לאופיאטים.

מתוך הכנס השנתי ה-24 מטעם ה-AAAP

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה