האם חומרים משמרים במגבונים עלולים להוביל לפריחות עוריות בילדים? (Pediatrics)

חומר משמר המצוי בחלק מהמגבונים הפופולאריים עשוי להוביל לפריחות עוריות משמעותיות בילדים, כך עולה מתיאור מקרה שפורסם במהלך חודש ינואר בכתב העת Pediatrics. רופאים עלולים לאבחן בשוגג מקרים אלו כהפרעות עוריות אחרות.

החוקרים מדווחים כי שישה ילדים פנו עם דלקת עורית כרונית בפנים ו/או באזור פריאנאלי, לאחר שימוש בשני סוגי מגבונים (Cutonelle ו-Huggie). הביעה חלפה במהירות ולחלוטין לאחר הפסקת השימוש במגבונים.

מדובר בדיווח הראשון בארצות הברית על דלקת עור במגע בילדים בעקבות חשיפה ל-Methylisothiazolinone (IM), חומר משמר המצוי במגבונים. בבלגיה דווח על מקרה אחד. מגבונים נבדקים באופן נרחב ולרוב נחשבים בטוחים לשימוש.

הכותבים מתארים מקרה של ילדה בת 8 שנים, עם היסטוריה של שמונה שבועות של פריחה אקזמטוטית, עם קילופים, בלחיים וסביב הפה. בעבר היא אובחנה בשוגג עם Impetiginized Eczema, וטיפולים פומיים ומקומיים שונים לא הביאו לפתרון הבעיה.

בשיחה עם אם הילדה, הרופאים למדו כי השתמשה במגבונים לאחר ביקור בשירותים ולניקוי הפנים, והמליצו לאם להפסיק את השימוש במגבונים אלו. במקום זאת, האם בחרה במוצר אחר, והבעיה נמשכה. לאחר הפסקת השימוש במגבונים, הפריחה העורית חלפה במהירות ובאופן מלא, ללא הישנות.

הרופאים אבחנו גם מקרה של דלקת עור אלרגית במגע בחמישה ילדים אחרים שפנו עם רבדים מגרדים, אקזמוטוטיים כרוניים באזור פריאנאלי ועכוז או סביב הפה, לאחר שימוש במגבונים המכילים את החומר המשמר. ילדים אלו זכו להפוגה מהירה בתסמינם לאחר הפסקת השימוש במגבונים.  כל המקרים אושרו באמצעות בדיקות טלאי סטנדרטיות עם ריכוזים נמוכים של IM.

מהנתונים עולה כי דלקת עורית באזור הפריאנאלי, הפנים והידיים, בנבדקים עם היסטוריה של חשיפה למגבונים, צריכה להעלות את החשד לדלקת עור במגע עקב חשיפה ל-IM ולהשלים תבחיני טלאי.

Pediatrics. Published online January 13, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה