תרופה ביולוגית חדשה , palbociclib , לטיפול בסרטן השד עשויה לזכות במסלול אישור מהיר ב-FDA לאור תוצאות יוצאות דופן במחקר שלב II (הארץ)

סרטן שד

ע”פ דיווח ב”הארץ” תרופה ביולוגית חדשה של פייזר, palbociclib , לטיפול בסרטן השד עשוייה לזכות במסלול מהיר לרישום ב-FDA בעקבות התוצאות המרשימות שלה בניסוי בשלב II של התרופה.

ע”פ הדיווח , התרופה מתאימה לטיפול בקו ראשון, כאשר היא מעכבת גידול תאים סרטניים באמצעות עיכוב פעילותם של שני אנזימים המעורבים בחלוקת התא 4 CDK וCDK 6. במחקר נמצא שהתרופה השיגה משך זמן חציוני ללא התקדמות מחלה של 20.2 חודשים , לעומת 10 חודשים בקבוצת הביקורת.

במחקר שבו השתתפו 165 נשים פוסטמנופאוזליות עם סרטן שד גרורתי, עם HER-2 שלילי, כאשר גם קבוצת הטיפול וגם הביקורת נטלו Letrozole (פמרה). מעבר לעיכוב בהתקדמות המחלה, נמצאה אף עלייה של 4 חודשים בהישרדות הכוללת, מימצא מרשים ומפתיע בשלב זה של הטיפול. העובדה שגם  מדובר בטיפול פומי נוח עשוייה להפוך את חלופת הטיפול הזו לאטרקטיבית עוד יותר.

בעקבות מימצאי מחקר שלב II , קיימת כאמור ציפיה שבמקרה זה יאפשר ה-FDA מסלול אישור מהיר, כך שהתרופה עשויה להיות זמינה בשוק תוך כשנה.

לכתבה ב”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה