ועידה מטעם ה-EMA תשלים הערכת בטיחות לבבית של איבופרופן במינון גבוה (מתוך הודעת ה-EMA)

ועידת PRAC (Pharmacovigilance Risk Assessment Committee) מטעם ה-EMA (European Medicine Agency) עורכת סקירה של הסיכון האפשרי למחלות לב וכלי דם על-רקע טיפול במינונים גבוהים של איבופרופן (2,400 מ”ג ליום) לאורך תקופת זמן ארוכה.

הסקירה החלה ב-9 ביוני לבקשת סוכנות ה-Britain’s Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency.

הבטיחות של נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים, כולל הסיכון של התרופות למחלות לב וכלי דם, הייתה תחת מעקב הדוק של ה-ESA ורשויות הבקרה מזה מספר שנים. מהנתונים עולה כי הסיכון למחלות לב וכלי דם עם Diclofenac ואיבופרופן במינון גבוה (2,400 מ”ג) עשוי להיות דומה לסיכון הידוע עם טיפול במעכבי COX-2 (Cyclocoxygenase).

בשנת 2013, ועידת PRAC בחנה את העדויות הזמינות בנושא Diclofenac ופרסמה המלצות להפחתת הסיכון של הטיפול הנ”ל. כעת הועידה תשלים הערכה של הנתונים הזמינים בנושא איבופורפן במינון גבוה וכן תבחן את העדויות בנוגע לאינטראקציה של איבופרופן עם אספירין במינון נמוך, בכדי להחליט אם ניתן להסתפק בהמלצות הנוכחיות לאנשי צוות רפואי.

המינון הרגיל של איבופרופן במבוגרים וילדים מעל גיל 12 שנים עומדד על 200-400 מ”ג, עד ארבע פעמים ביום, לפי הצורך.

אין רמזים לסיכון למחלות לב וכלי דם עם איבופרופן, כאשר הנ”ל ניתן במינון הרגיל. איבופרופן הינה אחת התרופות הנפוצות ביותר לשימוש להקלה על כאבים ודלקת, והינה תרופה בעלת פרופיל בטיחות ידוע היטב, בעיקר במינונים רגילים.

אעפ”י שהסקירה נמשכת בימים אלו, על המטופלים להמשיך בנטילת הטיפול התרופתי בהתאם להוראות בעלונים המצורפים, או לפי הוראות הרופא או הרוקח.

מתוך הודעת ה-EMA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה