עובדי בריאות בקו האש במשבר האבולה (מתוך הודעת ארגון הבריאות העולמי)

אעפ”י שמרבית המקרים של זיהום בנגיף אבולה ולמעלה מ-4,500 מקרי התמותה עקב הזיהום הנגיפי מרוכזים במערב אפריקה, המחלה מתפשטת, עם תיעוד מקרים בצרפת, גרמניה, נורבגיה, ספרד, בריטניה וארצות הברית. בעקבות זאת, ההתפרצות הנוכחית מאז גילוי הנגיף בשנת 1976, עם עליה בשיעור המקרים ובמקרי התמותה, בהשוואה לכל ההתפרצויות האחרות יחדיו.

אנשי צוות רפואי בפרט נפגעו מההתפרצות ולפי ההערכות, למעלה מ-425 אנשי צוות רפואי נדבקו בנגיף, עם 235 מקרי תמותה. לפי הערכות ארגון הבריאות העולמי, שיעורי התמותה עומדים על 57% בקרב אנשי צוות רפואי, לעומת 47% באוכלוסיה הכללית. ההבדל בשיעורי התמותה נובע מכך שאנשי צוות רפואי הם אלו המטפלים בחולים שנדבקו בנגיף האבולה וידוע כי ההדבקה מתבצעת באמצעות נוזלי גוף, כאשר ככל שכמות הנגיף גדולה יותר, כך סיכויי ההדבקה גבוהים יותר.

בעקבות הסיכון בו מצויים אנשי צוות רפואי, ארגון הבריאות העולמי פרסם הנחיות מפורטות כיצד למנוע הדבקה והמלצות בנושאי בקרת זיהומים בטיפול בחולי אבולה. מומלץ לבודד את החולים עם חשד או אישור של האבחנה, כאשר במקרים בהם הדבר אינו אפשרי, יש להקצות למקרים אזורים מיועדים המופרדים מחולים אחרים. בנוסף, ההנחיות ממליצות על אמצעי בקרת זיהומים לצמצום החשיפה של אנשי צוות רפואי לנוזלים נגועים. אמצעי הזהירות כוללים כפפות, חלוק, מגפיים או נעליים סגורות עם כיסוי, ובמידה ומצויים במרחק של 1 מטר מהחולה, מגן פנים הכולל מסך מגן או מסיכה רפואית עם משקפיים. יש להקפיד על היגיינת ידיים בכל הזמנות.

למרות שהקפדה מלאה על פרוטוקולים אלו תמנע זיהום, הדבר אינו פשוט. הפרוטוקול תוכנן תחת הנחה לא-מציאותית לפיה כל המשתמש בציוד מגן יקפיד על שימוש נכון באמצעי ההגנה בכל עת. במונחים מעשיים, יש מגוון דרכים בהם הנגיף עשוי לפרוץ את המחסומים.

יתרה מזאת, חולים עשויים לדמם מהעיניים, אוזניים, פה ורקטום, ושלשולים והקאות עשויים להיות מוכתמים בדם. הסיכון הגדול לזיהום מדגיש את חשיבות ההקפדה על הנחיות ארגון הבריאות העולמי לניקוי קפדני של הסביבה, דה-קונטמינציה של משטחים וציוד, ניהול בטוח של פסולת ושאריות.

עם זאת, ישנם מספר סיפורי הצלחה במשבר האבולה. בסנגל הכריזו כי אין מקרים של אבולה, לאחר מה שארגון הבריאות העולמי תיאר כדוגמה טובה לאופן ההתמודדות עם מקרים חשובים דוגמת אבולה.

מתוך הודעת ארגון הבריאות העולמי

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה