חיסון כנגד שפעת עשוי להגן מפני תסמונת גיליאן-ברה (Emerg Infect Dis)

חיסון כנגד שפעת עשוי להפחית את הסיכון לתסמונת GBS (Guillain Barre Syndrome), כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם במהלך חודש ינואר בכתב העת Emerging Infectious Diseases.

המחקר נועד לבחון את הקשר המורכב בין הסיכון לתסמונת GBS ובין החיסון כנגד שפעת ותחלואת שפעת. המודל התמקד בסיכון הפרטני, אך החוקרים הרחיבו את הממצאים להכללת אוכלוסיה גדולה יותר.

מחקרים קודמים בחנו בנפרד את הסיכון כי אדם לאחר חיסון כנגד שפעת עונתית או אדם שחלה בשפעת יאובחן עם תסמונת GBS עקב שפעת. המחקר הנוכחי ייחודי מאחר והחוקרים ערכו מודל להערכת העליה בסיכון לתסמונת GBS במגוון תרחישים נרחב.

החוקרים מצאו כי חיסון כנגד שפעת מפחית את הסיכון הפרטני לתסמונת GBS במרבית המטופלים (יעילות של מעל 60% של החיסון ושיעורי היארעות שפעת של מעל 5%). עם זאת, קיימת חשיבות ליעילות החיסון ולהיארעות שפעת כאשר במקרים של יעילות חיסון נמוכה והיארעות שפעת נמוכה ההגנה הצפויה קטנה יותר. החוקרים מסבירים כי היעילות של החיסון משתנה לפי שנה ואזור ותלויה בהתאמה האנטיגנית בין הנגיף באזור ובין החיסון.

המודל הדגים ירידה קלה בסיכון האבסולוטי לתסמונת GBS בעקבות החיסון, בהשוואה לאי-מתן החיסון, במקרה תיאורטי של אישה בת 45 שנים (0.36- למיליון חיסונים) וכן במקרה תיאורטי של גבר בן 75 שנים (0.42- למיליון חיסונים).

הירידה בסיכון להתפתחות GBS עם חיסון כנגד שפעת במצבים שונים מחזקת בסיס המידע התומך בבטיחות חיסון כנגד שפעת ומאפשרת לאנשי צוות רפואי להסביר טוב יותר למחוסנים את הסיכון והתועלת של חיסונים כנגד שפעת.

Emerg Infect Dis. Published online January 14, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה