ניצוצות ראשונים מעידים על התקדמות במאבק במגיפת האבולה

מנתונים חדשים עולה כי המלחמה במגיפת האבולה מתחילה להניב פירות, כאשר המאמצים הרבים סייעו בהפחתה דרמטית של מספר המקרים החדשים של זיהום בנגיף האבולה באזורים המועדים, דוגמת סיירה ליאון. מומחים סבורים כי מדובר בצעד מג’ורי לקראת מיגור המגיפה.

מאז הושק המאבק בסגנון צבאי כנגד התפרצות הזיהום בסיירה ליאון, המדינה שנפגעה באופן הקשה ביותר מהזיהום הנגיפי, הוכפל מספר האמבולנסים לחולים באזורים צפופים במדינה בה תועדו עד כה למעלה מ-3,000 מקרי תמותה. אנשי משטרה עוצרים כלי רכב בנקודות בידוק למדידת חום, לצד פוסטרים בהם נישא הכיתוב “יחד נעצור את האבולה”.

עובדי סיוע מדווחים על הצלחה בשינוי ההרגלים באזורים כפריים, בעיקר מניעת טקסי קבורה הכוללים מגע ישיר עם הגופה מקור חשוב להדבקה בזיהום. בעקבות זאת, ההדבקה בחום המורגי ירדה דרמטית במדינה האפריקאית, בה תועדו למעלה מ-10,000 מקרים מחודש מאי.

למעלה ממחצית מהמיטות במרכזי טיפול ברחבי סיארה ליאון כעת מיותמות מצב שונה לחלוטין מהשיא אליו הגיעו בחודש נובמבר אז המרכזים היו מוצפים בחולים, החולים המתינו ימים עד להגעת אמבולנסים וגופות נותרו לא-קבורות .

בעקבות זאת, נשיא המדינה קבע כי הוא מאמין כי ממשלתו, בסיוע קרוב ל-800 חיילים בריטיים ולמעלה מ-450 מיליון דולר סיוע, עשויה להביא לתום המגיפה עד חודש מרץ. חלק מהמומחים מעט יותר זהירים ומקווים כי ההצלחה המקומית אכן תהווה צעד משמעותי לכיוון מיגור התופעה.

אנשי צוות מאמינים כי התגברות על תפישות שגויות ושינוי התנהגויות והרגלים חשובים מאוד בהפסקת שרשרת ההדבקה בזיהום הנגיפי, בעיקר באזורים כפריים. הסברה היא כי הן ההצלחה הנוכחית והן כל הצלחה עתידית נובעות ברובן מתקשורת. כעת הם הצליחו לבסס אמצעי תקשורת, בעיקר בעזרת מנהיגים ואחרים המסייעים לקהילות להבין טוב יותר כיצד למנוע הדבקה.

אחת הדוגמאות לשינוי התפישות בקרב התושבים המקומיים היא העובדה שרבים ייחסו את מקרי התמותה למעשי כישוף ומסיבה זו החולים הלכו לעולמם. כסימן לשינוי, כעת רבים שולחים את החולים למרכזי טיפול.

עם זאת, עדיין ישנה עבודה רבה בהמשך. אין מאגר נתונים מרכזי לאלו שבאו במגע עם אבולה וישנם רק תשעה מגעים עם כל מקרה של אבולה, לעומת ממוצע של 10-15 מגעים בליבריה. גם אם ניתן יהיה לזהות את כל אלו שבאו במגע עם הזיהום, רבים הולכים לאיבוד במהלך החיפוש במדינה ללא תא דואר ובה מספרי הרחובות לעיתים קרובות אינם עוקבים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה