דיווח ראשוני על תוצאות חיסון ניסיוני כנגד אבולה (New Engl J Med)

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות ראשוניות של חיסון ChAd3 (Chimpanzee Adenovirus 3) כנגד נגיף האבולה מזן Zaire Evolavirus, האחראי להתפרצות הנוכחית של אבולה במערב אפריקה. מהנתונים עולה כי החיסון החד-ערכי בעל פעילות כנגד נגיף האבולה.

לדברי החוקרים, פיתוח חיסון עשוי לתרום לבקרת ההתפרצות של נגיף האבולה במערב אפריקה. לאחר הערכה מואצת ואישור של הועדה האתית, 60 מתנדבים מבוגרים מאוקספורד, בריטניה, קיבלו מנה יחידה של החיסון באחד משלושה מינונים: 1×1010 חלקיקי נגיף, 2.5×1010 חלקיקי נגיף ו-5×1010 חלקיקי נגיף. בטיחות החיסון נבחנה במהלך ארבעת השבועות הבאים. נוגדנים נמדדו בשיטת ELISA ו-ELISpot.

החוקרים מדווחים כי לא תוארו סוגיות בטיחותיות עם החיסון באף אחד מהמינונים שנבחנו. 2 מבין 59 המשתתפים פיתחו חום. הארכת זמן PTT והיפרבילירובינמיה זמנית תוארו ב-4 ו-8 משתתפים, בהתאמה. הממוצע הגיאומטרי של תגובת הנוגדנים בבדיקת ELISA היה הגבוה ביותר (469 יחידות) לאחר ארבעה שבועות בקרב אלו שקיבלו את המינון הגבוה של החיסון, עם שיעורי תגובה של 100% של תאי T בבדיקת ELISpot, עם שיא לאחר 14 ימים. בדיקות Flow Cytometry הדגימו תגובה ניכרת יותר של תאי CD4+ בהשוואה לתאי CD8+. במינוני החיסון שנבחנו זוהו הן תגובת הנוגדנים והן תגובת תאי T, אך ברמות נמוכות יחסית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים הראשוניים עולה כי לחיסון ChAd3 כנגד EBOV פעילות אימונוגנית במינונים שנבחנו.

New Engl J Med, January 28, 2015

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה