מנהל המזון והתרופות האמריקאי מאשר את השימוש בזריקות לוסנטיס לטיפול ברטינופתיה סוכרתית עם בצקת מקולארית (מתוך הודעת מנהל המזון והתרופות האמריקאי)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי הודיע על הרחבת האישור לשימוש ב-Ranibizumab (לוסנטיס) לטיפול ברטינופתיה סוכרתית בחולים עם בצקת מקולארית.

מהסוכנות נמסר כי האישור מספק לחולים עם רטינופתיה סוכרתית ובצקת מקולארית על-רקע סוכרת את הטיפול המשמעותי הראשון כנגד הסיבוך העלול להוביל לעיוורון. הבטיחות והיעילות של לוסנטיס בטיפול ברטינופתיה סוכרתית עם בצקת מקולארית אושרו בשני מחקרים שכללו 759 חולים שטופלו והיו במעקב במשך שלוש שנים. בשני המחקרים, הטיפול הוביל לשיפור משמעותי בחומרת רטינופתיה סוכרתית לאחר שנתיים, בהשוואה לחולים שלא קיבלו את הטיפול התרופתי.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו דימום בלחמית, כאב עיני, עליה בלחץ תוך עיני ועצמים צפים. אירועים חריגים חמורים כללו זיהום תוך-עיני והיפרדות רשתית.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי העניק את האישור ל-Ranibizumab לרטינופתיה סוכרתית עם בצקת מקולארית כטיפול פורץ דרך והעניק מעמד מיוחד לטיפול זה עם סקירה מואצת להערכת האפשרות לשיפור משמעותי בבטיחות או יעילות הטיפול.

הטיפול אושר בעבר לבצקת מקולארית על-רקע סוכרת ובצקת מקולארית משנית לחסימת וריד הרשתית, שני מצבים המובילים לדלף נוזלים לתוך המקולה עם הופעת טשטוש ראיה. הטיפול מאושר בארצות הברית גם למקרים של ניוון מקולארי גילי ניאווסקולארי.

מתוך הודעת מנהל המזון והתרופות האמריקאי

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה