הערכת ההשפעות של Dronedarone (מולטאק) לטיפול בפרפור פרוזדורים בחולים עם קוצב לב קבוע (J Interv Card Electrophysiol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Interventional Cardiac Electrophysiology עולה כי טיפול ב- Dronedarone(מולטאק) מביא להפחתת אירועי פרפור פרוזדורים בחולים עם קוצב לב קבוע בלמעלה מ-50% בהשוואה לפלסבו במהלך תקופת טיפול בת 12 שבועות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ל- Dronedarone פרופיל פרמקולוגי דומה ל-Amiodarone אך עם התחלת פעילות מהירה יותר וזמן מחצית חיים הרבה יותר קצר (13-19 שעות). כעת הם ביקשו להעריך את היעילות של Dronedarone בחולים עם פרפור פרוזדורים באמצעות קוצב לב דו-לשכתי המאפשר לכמת את תדירות אירועי פרפור פרוזדורים.

קוצבי הלב הותאמו לזיהוי אופטימאלי של פרפור פרוזדורים. חולים עם נטל פרפור פרוזדורים של מעל 1% חולקו באקראי לטיפול ב- Dronedarone במינון 400 מ”ג, פעמיים ביום, או פלסבו. חקירת קוצבי לב נערכה לאחר 4 ו-12 שבועות טיפול. תוצא הסיום העיקרי היה השינוי בנטל פרפור פרוזדורים מתחילת המחקר עד לאחר 12 שבועות. חולים עם פרפור פרוזדורים קבוע, החמרת אי-ספיקת לב חמורה/לאחרונה וטיפול נוכחי בתרופות אנטי-אריתמיות הוצאו מהמחקר. נטל פרפור פרוזדורים נקבע באמצעות מעבדה מרכזית שלא הייתה חשופה לקבוצת הטיפול.

מבין 285 חולים שעברו בדיקות סקירה, 112 חולים חולקו באקראי במסגרת המחקר (84% חולים עם יתר לחץ דם, 65% חולים עם Sick Sinus Syndrome, 26% חולים עם סוכרת מסוג 2 ו-15% חולים עם אי-ספיקת לב). נטל פרפור פרוזדורים בתחילת המחקר עמד על 8.77% בקבוצת הפלסבו ו-10.14% בקבוצת ההתערבות. במהלך 12 שבועות המחקר, נטל פרפור פרוזדורים בהשוואה למצב בתחילת המחקר ירד ב-54.4% עם Dronedarone לעומת מגמת עליה של 12.8% בקבוצת הפלסבו. השינוי האבסולוטי בנטל פרפור פרוזדורים ירד ב-5.5% בקבוצת ההתערבות ועלה ב-1.1% בקבוצת הפלסבו.

קצב הלב במהלך פרפור פרוזדורים ירד בכ-4 פעימות לדקה עם Dronedarone. שכיחות אירועים חריגים הייתה גבוהה יותר עם Dronedarone בהשוואה לפלסבו (65% לעומת 56%).

החוקרים מסכמים כי הטיפול ב- Dronedaroneהוביל לירידה ניכרות ומובהקת באירועי פרפור במטופלים עם קוצב לב.

J Interv Card Electrophysiol. 2015 Feb 1

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה