אישור לפטנט חדש בארה”ב לטיפול בפסוריאזיס (הודעת כן פייט)

הודעת כן פייט

לקראת פרסום תוצאות הניסוי הקליני שלב II/III לטיפול במחלת הפסוריאזיס הצפוי בחודש הבא, פטנט חדש שאושר לכן-פייט בארה”ב עשוי להרחיב ולחזק משמעותית את ההגנה על הקניין הרוחני של החברה ולמנף את יתרונה התחרותי עם כניסתה לשוק בעתיד: כן פייט ביופרמה ,חברה ביו-טכנולוגית עם צנרת תרופות ייחודיות של מולקולות קטנות הנמצאות בשלבי פיתוח לטיפול במחלות דלקתיות, סרטן ובעיות בתפקוד מיני, מודיעה היום שקיבלה הודעת אישור ממשרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקאי עבור פנטנט משמעותי נוסף לתרופת ה-CF101 בטיפול בפסוריאזיס. הפטנט, תחת הכותרת “קומפוזיציה פרמצבטית הכוללת אגוניסט לרצפטור לאדנוזין מסוג A3 (IB-MECA/CF-101) לטיפול בפסוריאזיס”, מכסה את תרופת ה-CF101 של כן-פייט, תרופה הניתנת בבליעה, באופן יומיומי בטיפול בחולים עם פסוריאזיס בדרגה בינונית עד חמורה. ההגנה על שיטת הפעולה ודרך המתן, אשר הוכחו בניסויים קליניים שביצעה כן פייט עד היום, עשויים להיות לה לעזר רב בכל משא ומתן עתידי שתקיים עם חברות פארמה לצורך מסחור אפשרי של תרופת ה-CF101.

“מדובר בפטנט חשוב אשר אישורו מגיע בתזמון מצוין עבורנו, כחודש לפני פרסום תוצאות הניסוי הקליני שלב II/III בפסוריאזיס. היה והניסוי יושלם בהצלחה, אישור הפטנט יחזק מאוד את מיצובה העסקי של כן-פייט בכל משא ומתן עתידי שנקיים עם חברות פארמה בינלאומיות, כמו גם במאמצינו לקבלת אישור שיווק בעתיד. לאחרונה דיווחנו כי סיימנו את גיוס החולים למחקר שלב II/III בפסוריאזיס ואנו מתכננים להודיע על תוצאותיו כבר בסוף חודש מרץ. אנו מאמינים כי הפטנט המגן על תרופת CF101 לפסוריאזיס יעלה באופן משמעותי את הערך של פרוטפוליו הפטנטים שלנו”, אומרת מנכ”לית כן-פייט, הפרופ’ פנינה פישמן. פרוטפוליו הקניין הרוחני של כן-פייט מכיל 120 פטנטים שאושרו או שממתינים לאישור.

כן-פייט סיימה לאחרונה מחקר שלב II/III כפול-סמיות, בבקרת פלסבו, שתוכנן לבדוק את היעילות של תרופת CF101 בחולי פסוריאזיס מסוג פלאק בדרגת חומרה בינונית עד קשה. כן-פייט גייסה 326 חולים ב-17 מרכזים רפואיים בארה”ב, אירופה וישראל. תוצאות ניתוח ביניים ממחקר שלב II/III , כמו גם, תוצאות ממחקר קודם, שלב II לטיפול בפסוריאזיס בתרופת ה-CF101 היו חיוביות.

שוק תרופות הפסוריאזיס נשלט על ידי התרופות הביולוגיות הניתנות באינפוזיה ומלוות בתופעות לוואי.                 לפי Global Data, שווי שוק תרופות הפסוריאזיס הוערך ב-3.6 מיליארד דולר בשנת 2010 וצפוי לגדול ל-6.7 מיליארד דולר בשנת 2018.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה