העמדות של מנתחים אורתופדים בנוגע לניתוח ארתרוסקופי לטיפול באוסטיאוארתריטיס של הברך (Curr Orthop Pract.)

מנתונים חדשים עולה כי למרות שקיימת מחלוקת בכל הנוגע לניתוח ארתרוסקופי לטיפול באוסטיאוארתריטיס של הברך, גישה זו עדיין מועדפת על-ידי למעלה מרבע מהמנתחים האורתופדים ברחבי העולם, שיעור גבוה בהרבה מזה שתועד בצפון אמריקה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אוסטיאוארתריטיס הינה אחת המחלות הנפוצות ביותר של המפרקים במבוגרים והינה גורם משמעותי התורם לליקוי קוגניטיבי ופגיעה בעצמאות החולים. גישות הטיפול הנוכחיות כוללות פיזיותרפיה, טיפול תרופתי ומגוון טיפולים כירורגיים. ניתוח ארתרוסקופי של הברך הינו אחד הטיפולים הללו, המבוצע לעיתים קרובות למרות עדויות נרחבות הקובעות כי לטיפול זה אין תועלת תרפויטית רלבנטית.

מטרת המחקר הייתה לבחון את דפוס הגישות הנוכחי, זאת באמצעות סקר שכלל 279 אורתופדים מ-57 מדינות. החוקרים בחנו את העמדות של המנתחים בנוגע לארתרוסקופיה של הברך במקרים של אוסטיאוארתריטיס של הברך. העדפות המנתחים סווגו לפי מדינת מוצא, תחום התמחות, מספר שנות ניסיון ומעמד.

מהנתונים עולה כי מרבית המנתחים שנשאלו לא היו מבצעים ניתוח ארתרוסקופי של הברך בעקבות אוסטיאוארתריטיס של הברך (73%). בקרב יתר 27% מהמקרים, הטכניקה הנ”ל הייתה מועדפת ע”י מנתחים שעבדו באירופה ואזורים אחרים ברחבי העולם (29.8%) בהשוואה לצפון אמריקה (15.6%), ללא תלות לבכירות וותק.

Curr Orthop Pract. 2015;26(1):32-35

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה