העלות השנתית העולמית של תרופות אונקולוגיות חצתה את רף ה-100 מיליארד $ וצפוייה להמשיך ולעלות (IMS, מדסקייפ)

העלות השנתית העולמית על תרופות אונקולוגיות, לרבות אלה המשמשות כטיפול תומך חצתה את רף ה-100 מיליארד $ , כך דיווחה סוכנות המידע התרופתית, IMS .

הגידול הניכר בשנים האחרונות בהוצאה על תרופות לסרטן נובע מהעלייה בשכיחות מרבית סוגי הסרטן, טיפולים מוקדמים יותר, תרופות חדשות ויקרות יותר המשיגות תוצאות טובות יותר – כל אלה מגבירים את הביקוש לתרופות לסרטן.

ההוצאה על תרופות לסרטן מהוות כ-10.8% מכלל ההוצאה על תרופות בעולם, וההוצאה על תרופות סרטן צפויה להמשיך ולעלות ולהגיע לפי תחזיות IMS ל-147 מיליארד $ בשנת 2018. שיעור הגידול השנתי בהוצאה על תרופות לסרטן היה 6.5% ב-5 השנים האחרונות, לפי הדו”ח.

עם זאת, תרופות המגבירות את מערכת החיסון כמו nivolumab (אופדיבו, BMS) ו-pembrolizumab (קיטרודה , MSD) ואחרות הנמצאות בשלבי פיתוח עשויות לדעת מומחי ה-IMS ליצור תחרות שעשויה למתן העלייה בהוצאות על תרופות לסרטן. 

 התחזית היא שמעט תרופות נגד סרטן יוגבלו לטיפול לסוג אחד בלבד. ב-2014 מתוך 88 תרופות נגד סרטן, 40 היו עם אינדיקציה בודדת ו-48 למס’ אינדיקציות. בשנת 2020 רוב התרופות האונקולןגיות יהיו עם מס’ רב של אינדיקציות ויהיו עם יעד טיפולי גנטי המכוון למס’ רב של גידולים עם שימוש גובר והולך בטיפול המעודד את מערכת החיסון .

העלות החודשית הממוצעת לטיפול בתרופות נגד סרטן עלתה בארה”ב בעשור האחרון ב-39% . העלות הפרטית למטופל אמריקאי לתרופות במתן תוך ורידי עלתה ב-71% מ-2012 ל-2013.

העליה בהוצאות הטיפול התרופתי קיבלה לאחרונה את הביטוי של תופעת לוואי חדשה הנקראת “רעילות פיננסית” ..

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה