דכאון מעלה את הסיכון לאירועים מוחיים גם לאחר הקלה בתסמינים (J Am Heart Assoc)

דיכאון ממושך עשוי להביא להכפלת הסיכון לאירועים מוחיים במבוגרים בגילאי 50 שנים ומעלה, והסיכון לאירועים מוחיים נותר מוגבר גם לאחר הקלה בתסמינים, רמז למנגנון אתיולוגי מצטבר הקושר בין דיכאון ואירועים מוחיים, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of the American Heart Association.

החוקרים בחנו את השינוי בתסמיני דיכאון והופעה ראשונה של אירוע מוחי ב-16,178 מבוגרים בגילאי 50 שנים ומעלה ממחקר Health and Retirement Study. כחלק מהמחקר, המשתתפים השלימו ראיונות אודות תסמיני דיכאון, היסטוריה של אירועים מוחיים וגורמי סיכון לאירועים מוחיים כל שנתיים בין 1998 עד 2010. החוקרים בחנו אם דפוס תסמיני דיכאון במהלך שני ראיונות עוקבים (4 שנים) ניבא היארעות אירוע מוחי.

במהלך 12 שנות המחקר תועדו 1,192 אירועים מוחיים ראשונים. בהשוואה למבוגרים ללא דיכאון במהלך הראיונות, באלו עם מדד תסמיני דיכאון גבוה (מדד של 3 ומעלה בסולם Center for Epidemiologic Studies Depression Scale) בשני ראיונות עוקבים תועד סיכוי גבוה כפליים לאירוע מוחי ראשון. באלו עם תסמיני דיכאון במהלך הראיון הראשון אך לא במהלך הראיון השני תועדה עליה של 66% בסיכון לאירועים מוחיים.

ממצאים אלו מעידים כי הסיכון לאירועים מוחיים על-רקע תסמיני דיכאון אינו נעלם לחלוטין בטווח הקצר, גם לאחר טיפול מוצלח כנגד דיכאון.

J Am Heart Assoc. Published online May 13, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה