אירוע הפוליו בישראל 2013-2014 – מאמר ישראלי מסכם פורסם ב-LANCET Infectious Diseases (הודעת משה”ב)

ב-24 ביולי 2015 התפרסם מאמר המסכם את אירוע הפוליו בישראל בשנים 2013-2014 בכתב העת הרפואי היוקרתי The Lancet  Infectious Diseases, שהוא המוביל בתחום המחלות הזיהומיות בספרות המקצועית.

המאמר המורחב, הכולל נספח מפורט, מסכם את אירוע חדירת נגיף הפוליו לישראל בשנת 2013 וסוקר ברמה מדעית את כל שלבי ההתמודדות המקצועית של צוות ניהול האירוע מטעם משרד הבריאות עם אירוע חריג זה. 

במאמר שמים הכותבים דגש על המורכבות של ניהול אירוע מסוג זה במדינה מפותחת, שהייתה חופשיה מפוליו במשך מספר עשורים טרם האירוע, והחובה לנהל תהליך שהינו מבוסס-ראיות ושקוף לציבור, כל זאת בזמן אמת.

התהליך המורכב שעמו התמודד צוות המשרד היה חיוני על מנת להצליח במיגור חדירת הנגיף תוך שמירה על בריאות הציבור, ותוך שיתוף הפעולה מצד הציבור והדרגים המקצועיים בארץ עם המהלך. כל זאת נעשה בזמן אמת תחת עיניהם הבוחנות של אנשי המקצוע בעולם, כגון ארגון הבריאות העולמי וה-CDC (המרכז האמריקאי לבקרת מחלות).

במאמר מודגש מספר פעמים שארגון הבריאות העולמי אכן אישרר מחדש אתמעמדהשל מדינת ישראל כחופשיה מפוליוב-28 אפריל 2015. זאת רק לאחר תהליך בינלאומי ממושך של בחינת גוף העדויות המדעי והמדוקדק, שנאסף על ידי צוות המשרד בזמן אמת, והוצג בהזדמנויות רבות לשלל מומחי הארגון, לבקשתם, עד לאישור המדובר.

ניתן לקרוא את תקציר המאמרבאתר כתב העתוכן להוריד אותו במלואו ללא תשלום, לאחר תהליך הרשמה קצר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה