ליצמן בכנס פארמה ישראל היום : ”מזמין את מי שימתין יותר משבועיים ל-MRI להתקשר אלי אישית… ” וגם מברך את אישור המינוי של פרופ’ רוטשטיין למנכ”ל הדסה

היום התקיים הכנס השנתי של פארמה ישראל, איגוד חברות המקור הפרמצבטיות בישראל שבו חברות כ-20 חברות. 

בכנס התקיימו שני דיונים מרכזיים :

1. סוגיית סל הבריאות – עם התמקדות בשאלה אם תקציב עדכון הסל הנוכחי (300 מיל’ בשנה) מספק, ואם יספיק לאור הדורות החדשים של הטיפולים לסרטן שעלותם כידוע גבוהה ביותר. הפתרונות של הוספת התרופות הללו לביטוחי הבריאות המשלימים נראים כחלקיים ובעיתיים, הן מכיוון שעדיין כרבע מהאוכלוסייה עדיין לא מבוטח, והן מכיוון שהוספת התרופות לביטוח המשלים תגרום ככל הנראה לעלייה תלולה בפרמיות הביטוח המשלים, מה שיקשה על חלקים משמעותיים בציבור להמשיך ולרכוש את הביטוחים המשלימים של הקופות. עם זאת, הפרסונליזציה בטיפול ומודל שבו חברת התרופות תיקח חלק מהסיכון עשוי להוות חלק מהפתרון. יחד עם זאת נראה שהיה קונצנזוס שיש צורך בלפחות הכפלה של תקציב עדכון הסל לעבר של כ-600 מיל’ ש”ח.

2. סוגיית התקנות החדשות של אגף הרוקחות במשה”ב להעברת מידע לקהל הרחב – בפאנל זה נמתחה ביקורת מצד מרבית המשתתפים על הרגולציה הדורשת מחברות תרופות, איגודים מקצועיים ועמותות חולים לקבל אישור מוקדם מהמשרד על פרסום מידע וקמפיינים שונים להעלאת מודעות הקהל למחלות .  מטעם ד”ר אייל שוורצברג , ראש אגף הרוקחות במשרד הבריאות,  נטען שהרגולציה הכרחית בכדי למנוע מצב שבו יועבר מידע מוטה לציבור שמטרתו לקדם אינטרסים מסחריים, וכן שהתקנות הופקו לאחר התייעצות עם כל הגורמים כולל חברות התרופות, אירגוני החולים ואיגודי הרופאים. 

עם זאת, הביקורת של נציגי אירגוני החולים, הרופאים וחברות התרופות הייתה לא כנגד הרצון למנוע העברת מידע מוטה ומוטעה אלא לנוהל הדורש אישורים מוקדמים וכתוצאה מכך מסרבל ומקשה על כל מהלך המיועד להעביר מידע לקהל. לדעת המבקרים עדיף שהביקורת של המשרד תיעשה על הפירסומים והקמפיינים המתבצעים , ובמידה ותימצא הפרה או הטיה להורות על עצירת פעילות ולנקוט באמצעים נגד המפירים .

אך מי (שכרגיל ?) “גנב את ההצגה” בכנס היה שר הבריאות ליצמן (בתמונה) עם כמה הכרזות מעניינות :


  •  בירך את היועץ המשפטי על אישור מינויו של פרופ’ זאב רוטשטיין למנכ”ל הדסה וחזר וטען שמדובר על מינוי טוב וחשוב שיסייע להדסה להתמודד עם האתגרים הרבים העומדים לפניה.

  • חזר על היעד של המתנה מכסימלית ל-MRI של לא יותר משבועיים. הוא אף הודיע שבכוונתו לפרסם את הטלפון הישיר שלו בלשכה ולהזמין כל מי שימתין יותר להתקשר אליו ישירות ולדווח לו על כך.

  • חיזק את ההחלטה לבחירת משה בר סימן טוב למנכ”ל , דבר שהניב כבר תועלת רבה למשרד הבריאות בדיוני התקציב מול האוצר 

  • טען שהמצב בחדרי המיון הוא “זוועה” ולכן התכנית היא להשקיע ספציפית בשיפור המצב כולל שידרוג באמצעים. בין היתר הכריז שידאג לקבל עדכון און ליין למחשב האישי שלו על זמני ההמתנה בכל אחד מחדרי המיון בארץ.

  • הדגיש את שינוי שיטת העבודה התקציבית מול בתי החולים.

משה בר סימן טוב , המנכ”ל החדש של  משה”ב חזר על היעדים המרכזיים : שיפור הפעילות בחדרי המיון, קיצור תורים ל- MRI , הפחתת זיהומים בבתי החולים. המטרה , לפתור נושאים אלה באופן מערכתי עוד בשלב האתגר ולהימנע מהגעה לשלב המשבר.  לצורך כך , יינתנו תוספות ייחודיות לסעיפים אלה . בנוסף, הפעלת תכנית של רופאים “פולטיימרים”  בבתי חולים ובמקביל גם שיפור בהתנהלות רפואת הקהילה.  

במקביל – ציין בר סימן טוב את התכנית לשינוי השיטה הכלכלית מול כל בתי החולים באופן שיאפשר שקיפות ושוויון , וזאת בכדי למנוע ג’ונג’ל אקוטי שזה פחות או יותר המצב הנוכחי.

מטרת המשרד – הבהיר סימן טוב, היא לנהל את המערכת עם לקיחת אחריות ומתן כלים מתאימים, כולל הקמת חטיבת בתי החולים במשרד הבריאות. 

הערת המערכת:  עד לאחרונה נראה היה שהמגמה הייתה להפוך את משרד הבריאות ליותר רגולטור ופחות מנהל…אז נראה שבעידן ליצמן וסימן טוב המגמה הזו התהפכה.  ההבטחות של ליצמן לקיצור התור ל-MRI , ושיפור דרסטי במצב חדרי המיון וכו’  נראות קצת לא ריאליות, אך כפי שאמרו לא מעט מהמשתתפים בכנס היום שאי אפשר לזלזל בהבטחות אלה כיוון שלליצמן “יש כבר קבלות” של עשייה … אז נאחל הצלחה ונמתין לשיפורים החשובים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה