תרגילי פילאטיס מלווים בשיווי משקל טוב יותר בנשים מבוגרות עם כאבי גב (Maturitas)

בנשים מבוגרות הסובלות מכאבי גב תחתון, המקפידות על ביצוע תרגילי פילאטיס בשילוב עם פעילות גופנית, צפוי שיפור בשיווי המשקל והקלה בפחד מפני נפילות, כך עולה מתוצאות חדש מספרד, שפורסמו בכתב העת Maturitas.

החוקרים עקבו אחר 100 נשים בגילאי 65 שנים ומעלה, והציעו לכולן תרגילי פיזיותרפיה פעמיים בשבוע עם גירוי עצבי במשך 40 דקות ועיסויים ומתיחות במשך עשרים דקות. מחצית מהנשים לקחו חלק גם בתרגילי פילאטיס במשך שעה אחת, פעמיים בשבוע.

לאחר שישה שבועות, נשים שלקחו חלק בתרגילי פילאטיס דיווחו על הקלה בחשש מנפילות, בעוד שבנשים אחרות לא תועדה ירידה דומה. פילאטיס לווה גם בשיפור גדול יותר בשיווי המשקל ובהקלה בכאבי גב.

תרגילי פילאטיס מתמקדים גם בהיבט הפיזי אך גם בהתפתחות הפסיכולוגית ואינטראקציה בין הגוף והנפש היא הבסיס המרכזי בשיטה זו.

בתחילת המחקר, הנשים היו סביב גיל 71 שנים, בממוצע, ולרוב בטווח משקל בריא. מרבית המשתתפות היו נשואות ומעט למעלה משליש עדיין עבדו. החוקרים התבססו על שאלונים להערכת חשש מנפילות בתחילת המחקר ובתום המחקר.

להערכת שינויים בשיווי משקל, החוקרים השלימו מבחן עמידה מישיבה בכיסא, הליכה למרחק של שלושה מטרים, סיבוב וישיבה. הם גם שאלו נשים אודות כאבים על-רקע פעילויות אלו.

החוקרים מודים כי המחקר היה קטן והתוצאות אינן תקפות לנשים צעירות, וקוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת ההשפעות ארוכות הטווח של פילאטיס. למרות זאת, התוצאות מצטרפות לעדויות לפיהן לתרגילי פילאטיס עשויה להיות השפעה חיובית על שיווי המשקל לאחר אימונים במשך פחות מחודשיים.

Maturitas 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה