טיפול באספירין מביא לעליה של כמעט כפליים בסיכויי ההישרדות עקב מחלות ממאירות של מערכת העיכול (מתוך European Cancer Congress).

אספירין במינון יומי נמוך מביא כמעט להכפלה של שיעורי ההישרדות בחולים עם מגוון ממאירויות במערכת העיכול, כך עולה מנתונים חדשים מהולנד.

במחקר שכלל קרוב ל-1,400 חולים עם ממאירויות של מעי גס ורקטום, החוקרים מצאו כי בתת-קבוצה של חולים (8.3%) שנטלו אספירין לאחר האבחנה, שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים עמדו על 75% עם טיפל יומי באספירין לעומת 40% באלו שלא נטלו את הטיפול.

מרבית החולים אובחנו עם סרטן מעי גס (48%), לאחריו ממאירות של הרקטום (42.8%) והוושט (10.2%).

בסיכומו דבר, 30.5% מהחולים נטלו אספירין לפני האבחנה,  8.3% החלו בטיפול לאחר האבחנה, 61.1% לא קיבלו אספירין כלל. לרוב, החולים נטלו טיפול באספירין במינון נמוך (80-100 מ”ג). חציון משך המעקב עמד על 48.6 חודשים, 28% מהחולים שרדו למשך לפחות 5 שנים.

שיעור ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים עמדו על 75% בקרב חולים שנטלו אספירין, לעומת 42% באלו שלא נטלו את הטיפול התרופתי.

מניתוח התוצאות לפי סוג הממאירות במערכת העיכול עלתה תועלת משמעותית ומובהקת לטיפול יומי באספירין במינון נמוך לסרטן הושט, קיבה, מעי גס ורקטום.

עוד תועלת תועלת בעלת מובהקת גבולית בחולים עם ממאירויות בדרכי המרה והכבד עם טיפול באספירין. עם זאת, לא תועדה תועלת לטיפול באספירין במינון נמוך בחולים עם סרטן לבלב.

התועלת ההישרדותית תוארה בחולי סרטן בכל השלבים, והתוצאות נותרו לאחר תקנון למין, גיל, שלב ממאירות, ניתוח, קרינה, כימותרפיה ובעיות רפואיות אחרות.

החוקרים מאמינים כי ההשפעה המועילה על סרטן נובעת מהשפעה נוגדת-טסיות, מאחר וזו עשויה למנוע מתאי גידול להתחבא בתוך טסיות ובסביבתן. ע”י עיכוב פעילות טסיות, אספירין חושף את תאי הגידול בזרם הדם למערכת החיסון ולכן מוביל לסילוקם.

לסיכום, בחולים הנוטלים אספירין לאחר אבחנת ממאירות של מערכת העיכול סיכויי הישרדות גבוהים כפליים בהשוואה לאלו שאינם מטופלים באספירין.

European Cancer Congress

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה