טיפול ב-Aprepitant מקל על שיעול בחולים עם סרטן ריאות (מתוך כנס ה-PCOS)

תרופה המאושרת לטיפול בבחילות והקאות על-רקע טיפול כימותרפי הדגימה תוצאות מבטיחות כטיפול נוגד-שיעול במחקר קטן של חולים עם ממאירות ריאתית. במהלך הצגת ממצאי המחקר בכנס ה-Palliative Care in Oncology החוקרים ציינו כי מדובר במחקר הראשון להערכת השימוש ב- Aprepitant, אנטגוניסט לקולטן NK-1 (Neurokinin 1) כטיפול נוגד-שיעול.

במסגרת המחקר נכללו חולים עם סרטן ריאות ושיעול טורדני, שטופלו ב- Aprepitant במינון 125 מ”ג ביום הראשון ו-80 מ”ג ביום השני והשלישי, או קפסולות פלסבו תואמות. לאחר שלושה ימי הפסקת כל טיפול, החולים חצו לקבוצת הפלסבו או לקבוצת Aprepitant למשך שלושה ימים (ימים 7-9).

במהלך תקופה של 24 שעות לפני קבלת טיפול תרופתי או פלסבו ובמהלך המחקר, החולים נשאו מכשירי ניטור לאורך היום שתיעדו את מספר השיעולים בכל שעה. ההתקנים המאושרים ע”י ה-FDA נישאים סביב המותן, וכוללים מיקרופון מיניאטורי המאפשר ניטור של השיעול. החולים גם השלימו סדרת כלים אובייקטיבים להערכת שיעול ואיכות חיים.

תדירות אירועי שיעול במהלך היום עמדה על 15.9 שיעולים בשעה בתחילת המחקר, 16.2 שיעולים לשעה במטופלי פלסבו ו-12.8 שיעולים לשעה במטופלים ב- Aprepitant (p=0.03). הטיפול ב- Aprepitant הביא גם לשיפור התוצאות במדדים אובייקטיביים להערכת שיעול. ההשפעה הייתה מתונה, אך מעניין לציין כי כאשר החוקרים בחנו את המדדים הסובייקטיביים, החולים הצליחו לדווח על שיפור בכל ארבעת המדדים.

שיעור האירועים החריגים היה מינימאלי.

מתוך כנס ה-PCOS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה