ארגון הבריאות העולמי מדווח על בלבול בקרב הציבור בכל הנוגע לעמידות לטיפול אנטיביוטי (מתוך סקר מטעם ה-WHO)

רוקחת

מסקר מטעם ארגון הבריאות העולמי עולה כי קיימות תפישות שגויות בקרב הציבור בכל הנוגע לטיפול אנטיביוטי והסכנות הבריאותיות עקב עמידות לטיפול אנטיביוטי.

הסקר נערך באופן פרטני או דרך רשת האינטרנט ובו נשאלו 10,000 מבוגרים בנוגע להבנתם את תחום הטיפול האנטיביוטי ועמידות לטיפול אנטיביוטי. הסקר נערך ב-12 מדינות (שתי מדינות בכל אזור של ארגון הבריאות העולמי): ברבדוס, סין, מצרים, הודו, אינדונזיה, מקסיקו, ניגריה, רוסיה, סרביה, דרום אפריקה, סודן וויאטנם.

בין התפישות השגויות הנפוצות שעלו מהסקר:


  • 76% מהמשיבים סברו כי עמידות לטיפול אנטיביוטי מתפתחת כאשר הגוף (ולא חיידקים) מפתח עמידות לאנטיביוטיקה.

  • 66% האמינו כי אין סכנה לזיהום עמיד לטיפול תרופתי במידה ומקפידים על נטילת אנטיביוטיקה בהתאם להוראות. 44% מהמשיבים סברו כי עמידות לטיפול אנטיביוטי הינה בעיה רק בקרב אלו הנוטלים טיפול אנטיביוטי בקביעות.

  • 57% מהמשיבים סברו כי אין הרבה הניתן לעשות לעצירת עמידות לטיפול אנטיביוטי, 64% האמינו כי הקהילה הרפואית תפתור את הבעיה בטרם תהפוך לאיום רציני.

  • 64% דיווחו כי יודעים כי עמידות לטיפול אנטיביוטי הינה סוגיה העשויה להשפיע עליהם ועל בני המשפחה שלהם, אך לא הבינו היטב כיצד הדבר משפיע עליהם ומה ביכולתם לעשות בנושא.

  • 64% מהמשיבים האמינו כי טיפול אנטיביוטי עשוי לשמש לטיפול בנגיפים ו-32% האמינו כי הם יכולים להפסיק נטילת טיפול אנטיביוטי כאשר חשים טוב יותר, במקום השלמת הטיפול כפי שהומלץ.

תוצאות הסקר מתפרסמות במקביל להשקת קמפיין חדש מטעם ארגון הבריאות העולמי, שכותרתו: “Antibiotics: Handle With Care” ומטרתו להגביר מודעות ולעודד הרגלים נכונים בציבור, קובעי מדיניות ואנשי מקצוע למניעת התפתחות והתפשטות עמידות לטיפול אנטיביוטי.

לדו”ח מטעם ה-WHO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה