מתן סטרואידים בזריקה אפידוראלית עשוי להביא לחיסכון בהוצאות הרפואיות בסובלים מכאבי גב (הכנס השנתי של ה-AAPM)

מתן סטרואידים בזריקה אפידוראלית מביא לחיסכון של 16.4% בהוצאות הרפואיות בחלק מן המטופלים הסובלים מכאב גב תחתון. המחקר עטור הפרסים הוצג בפגישה השנתית של האקדמיה האמריקאית לכאב (AAPMAmerican Academy of Pain Medicine). הזריקות הללו, המביאות לשיפור בכאבים ובמוגבלות התנועה במטופלים הסובלים מכאב גב, קשורות גם ליריד בהוצאות הכלליות על הבריאות בסובלים מדלקת שורש עצב בחוט השדרה ( lumbago )מתנת ,( radiculitis ) וסכיאטיקה ( sciatica) .

הירידה בהוצאות הרפואיות היתה קשורה בעיקר לירידה בביקורים וטיפולים במרפאות חוץ, כמו ביקורי רופא ובדיקות מעבדה, כך עולה מהמחקר.

החוקרים נעזרו במדגם מדיני של מטופלים המבוטחים בביטוח בריאות פרטי מתוך מאגר  Marketscan. מאגר המידע כולל פרטים על השימוש בשירותים הרפואיים של המטופלים כולל שירותי מרפאות חוץ, בתי חולים ובתי מרקחת, וכן את ההוצאה שנצברה לכל מבוטח. במדגם נכללו למעלה מ-152 אלף מטופלים עם-radiculitis, למעלה מ-123 אלף מטופלים עםsciatica ולמעלה מ-1.5 מיליון מבוטחים עםlumbago, כולם אובחנו בין 2002-2011. החוקרים בחנו מי מהמטופלים הללו קיבלו זריקות סטרואידים, מה היו העלויות לאורך זמן, לעומת מטופלים עם כאב גם שלא קיבלו זריקות כלל, ומה היו ההוצאות הרפואיות שלהם. אלו שלא קיבלו זריקות טופלו באופן רגיל במרפאות, ואף אחד מהם לא עבר ניתוח.

החוקרים מסבירים כי כשמטופל מבוטח סובל מכאבי גב, ההוצאות הרפואיות שלו עולות בצורה חדה בשלושת החודשים הראשונים, אם קיבלו או לא זריקות סטרואידים אפידוראליות. עם זאת, כותבים החוקרים, עם שיפור המצב ההוצאות יורדות די מהר, ונראה שבקבוצה שקיבלה את הזריקות , הההוצאות ירדו מהר יותר, כך שיתכן שיביאו לחסכון כולל בהוצאות רפואיות.

החוקרים מצאו כי זריקות סטרואידים אפידורליות נקשרו עם ירידה של 16.4% (P< .001) בהוצאות על טיפול רפואי במבוטחים עםradiculitis, כך במשך שנתיים. היתה ירידה קטנה יותר, אך עדיין מובהקת, בהוצאות הרפואיות של הסובלים מ-sciaticaאוlumbago(−7.56%;ו-−4.67%;בהתאמה). ניתוח נוסף של הממצאים מצא כי רוב ההוצאות שנחתכו הגיעו מירידה בשימוש בשירותי מרפאת חוץ. עם זאת, לא נרשמה ירידה בהוצאות על תרופות או על שימוש במתקני בית החולים.

American Academy of Pain Medicine (AAPM) 2016 Annual Meeting: Poster 187. Presented February 19, 2016.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה