מיון טלפוני של חולים מפחית ביקורים בחדרי מיון של חולים אונקולוגים (Quality Care Symposium)

מערכת מיון טלפוני חדשה, בשילוב עם הדרכה נכונה של החולים, מסיטה 60% מהביקורים לחדרי המיון של חולים אונקולוגים לטובת ביקורים במרפאות רופאים אונקולוגים בתוך פחות מחודשיים, עם חסכון משמעותי בעלויות הטיפול, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך כנס ה-QCS (Quality Care Symposium) מטעם ה-ASCO (American Society of Clinical Oncology).

במסגרת המחקר סקרו החוקרים את הפניות לחדרי מיון של חולים אונקולוגים בתקופה שבין ינואר ועד מאי בשנת 2015.

מהסקירה עלה כי 48% מהביקורים לחדרי מיון של חולים אונקולוגים תועדו במהלך שעות פעילות המרפאה, כאשר החולים יכלו לפנות לביקורת במרפאות האונקולוגיות. הבעיה העיקרית הייתה שהחולים לא ידעו אילו תסמינים חמורים דיו בכדי לפנות ישירות לחדר מיון ואילו ניתנים להערכה במסגרת המרפאה.

הצעד הראשון לקראת יישום מערכת מיון הוא לספק מספר טלפון יחיד לשימוש ע”י החולים במרכז גישה למטופלים. מרכז הגישה הנ” כלל איש צוות שאינו קלינאי שהיה זמין להשיב לשאלות המטופלים. לאחר מכן החוקרים פיתחו פרוטוקול שנועד לסייע לצוות בניהול שיחות הטלפון. הם הדריכו את אנשי הצוות כך שיוכלו לזהות אילו תסמינים מצדיקים פניה לחדרי מיון, בניגוד למרפאות אונקולוגיות.

הם גם פיתחו מערכת מיון בה תסמינים שונים וחומרת התסמינים יובילו לתשובות שונות. לדוגמא, חולים שחשו בחילה ניתן היה להפנות למרפאה לקבלת נוזלים דרך הוריד ותרופות נגד בחילה. מנגד, בחולים עם בחילה חמורה והקאות עם תסמינים שנותרו מספר ימים ולכן היה בסיכון להתייבשות, נדרש טיפולבמסגרת אשפוז.

במהלך המחקר נערך מיון של השיחות כמו גם הפניית חלק מהשיחות לרופא, כאשר אחרות טופלו ע”י אחות או עוזר רופא, ואת השיחות הפחות דחופות ניהלו אנשי צוות שאינם קלינאים במרכז הגישה.

השורה התחתונה הייתה כי הדרכה הייתה מרכיב מרכזי בכלל התהליך.

עם איש צוות מיומן וצורת המיון הנ”ל, החוקרים זיהו ירידה של 60% בביקורים לחדרי מיון בין 1 באוגוסט ועד 30 בספטמבר, 2015. בעקבות זאת, הם מסכמים וכותבים כי ההתערבות החדשה עשויה להוביל לחסכון משמעותי בעלויות לאורך זמן.

Quality Care Symposium

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה