הערכת תוצאות טיפול בכימותרפיה ותרופות כנגד HER2 בחולים עם סרטן ריאות (Ann Oncol.)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Annals of Oncology, עולה תועלת אפשרית לטיפול בתרופות המכוונות כנגד HER2 בחולים עם סרטן ריאות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מוטאציות HER2 זוהו כגורמים אונקוגניים בסרטן ריאות ומצויות ב-1-2% ממקרי אדנוקרצינומה של הריאה. נכון להיום, אין קווים ברורים לטיפול בחולים אלו. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את התוצאות התרפויאטיות בחולים עם מוטאציות HER2 ולבסס את היעילות של משלבי טיפול שונים.

מדובר במחקר עוקבה רטרוספקטיבי ממרכזים אירופאיים, להערכת חולים עם ממאירות מתקדמת מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer), עם HER2 באקסון 20, שטופלו בכימותרפיה ו/או תרופות כנגד HER2.

החוקרים זיהו 101 חולים מתאימים מ-38 מרכזים: גיל חציוני של 61 שנים, 64.2% נשים, 60.4% לא עישנו מעולם. כל הגידולים היו מסוג אדנוקרצינומה. מוטאציות נלוות ב-EGFR, טרנסלוקאציות של ALK או ROS זוהו ב-5, 1 ו-1 חולים, בהתאמה. חציון מספר קווי הטיפול עמד על 3 (בטווח 1-11). חציון הישרדות כוללת עמד על 24 חודשים. שיעורי תגובה כוללים וחציון הישרדות ללא-התקדמות עם כימותרפיה קונבנציונאלית עמדו על 43.5% ושישה חודשים עם טיפול קו ראשון (93 חולים), 10% ו-4.3 חודשים עם טיפול קו שני (52 חולים). 65 חולים קיבלו טיפול מכוון ל-HER2: Trastuzumab (57 חולים), Neratinib (14 חולים), Afatinib (9 חולים), Lapatinib (5 חולים), T-DM1 (חולה אחד).

יחס שיעורי היארעות עמד על 50.9% ומשך הישרדות ללא-התקדמות עמדו על 4.8 חודשים עם Trastuzumab או T-DM1.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר עשויים לסייע בהגדרת הגישה הטיפולית הטובה ביותר בחולים אלו ולסייע בהכוונת מחקרים עתידיים.

Ann Oncol. 2016;27(2):281-286

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה