טיפול בסטרואידים לפני ניתוח החלפת ירך מעלה את הסיכון לזיהומים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAOS)

מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons עולה כי יש להימנע מטיפול בזריקת סטרואידים לתוך מפרק הירך במהלך שלושת החודשים טרם ניתוח החלפת מפרק הירך, מאחר וטיפול זה מלווה בסיכון מוגבר לזיהומים לאחר ניתוח.

החוקרים  בחנו את ההשפעות של טיפול בסטרואידים בזריקה למפרק על הסיכון לזיהומים סביב המפרק התותב לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך, על-בסיס נתונים לשנים 2005-2012.

מבין 177,762 חולים שהשלימו ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך, ב-3.1% מהחולים ניתן טיפול בזריקה לירך בשנה שקדמה לניתוח. זריקות סטרואידים לתוך המפרק מהוות פרוצדורה אבחנתית וטיפולית נפוצה לחולים עם כאבים בירך. גישה זו עשויה לאשר את המקור לכאב ולהקל על הכאב.

מבין 5,527 הזריקות, 0.8% ניתנו 6-12 חודשים לפני הניתוח, 1.1% ניתנו 3-6 חודשים לפני הניתוח ו-1.2% ניתנו במהלך שלושת החודשים שקדמו לניתוח.

במהלך 6 החודשים לאחר הניתוח וב-12 החודשים לאחר הניתוח, שיעור הזיהומים סביב המפרק התותב היה הגבוה ביותר בחולים שקיבלו זריקות במהלך שלושת החודשים לפני הניתוח.

זיהום במפרק מהווה את אחד הסיבוכים הגרועים ביותר ובמקרים חמורים, ייתכן כי יידרש הוצאת השתל התותב.

ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם תוצאות מחקר נוסף שפורסם לאחרונה ובחן את הסיכון לזיהומים בכ-35,000 חולים לאחר ארתרופלסטיה, בו למעלה מ-3,000 חולים טופלו בזריקות סטרואידים לפני הניתוח. החוקרים דאז מצאו שיעור זיהומים של 3.74% בחצי השנה שלאחר הניתוח בחולים שטופלו בזריקות סטרואידים במהלך שלושת החודשים שקדמו לניתוח.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopaedic Surgeons

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה