סוכנות ה-EMA בוחנת את הסיכון למשקעי גדוליניום במוח (מתוך הודעת ה-EMA)

סוכנות ה-EMA (European Medicines Agency) החלה בסקירה של הסיכון למשקעי גדוליניום ברקמת המוח בחולים העוברים בדיקות MRI עם חומר ניגוד מבוסס גדוליניום.

חומרי ניגוד אלו ניתנים לנבדקים לפני או במהלך בדיקות MRI במטרה לסייע לרופאים להשיג הדמיות טובות יותר של איברים ורקמות. לאחר מתן חומר הניגוד, חומר הניגוד מפונה בעיקר דרך הכליות, אך ממחקרים חדשים עולה כי המשקעים עשויים להצטבר בחלק מרקמות הגוף, כולל כבד, כליות, שריר, עור ועצם, וכעת עולה חשש ממשקעים במוח.

לאחרונה, הופיעו מספר פרסומים לפיהם גדוליניום עשוי להצטבר ברקמת המוח וועידת PRAC (Pharmacovigilance Risk Assessment Committee) מטעם ה-EMA החלה מוקדם יותר השנה לסרוק את הפרסומים הללו. למרות שלא תועדו תופעות לוואי הקשורות למשקעי גדוליניום במוח, הועידה תשלים סקירה מקיפה של הסיכון למשקעים מוחיים והבטיחות הכוללת של מוצרים אלו.

הודעת ה-EMA מופיעה לאחר שמנהל המזון והתרופות האמריקאי החל בעצמו לבחון את הנושא בקיץ האחרון.  במסיבת העיתונאים של הסוכנות נמסר כי יש עדויות לפיהן משקעי חומרי ניגוד המכילים גדוליניום נותרים במוחם של חלק מהנבדקים שעברו ארבע בדיקות MRI עם חומר ניגוד, או יותר, זמן רב לאחר מתן חומר הניגוד האחרון.

מתוך הודעת ה-EMA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה