טעויות רפואיות הן הגורם השלישי לתמותה בארצות הברית (BMJ)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת BMJ עולה כי טעויות רפואיות מהוות את הגורם השלישי בשכיחותו לתמותה בארצות הברית, לאחר מחלות לב ומחלות ממאירות.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים נתונים מארבעה מחקרים שבחנו את נתוני התמותה בשנים 2000-2008. לאחר מכן, הם התבססו על שיעור האשפוזים בבתי חולים משנת 2013 והסיקו כי על-בסיס 35,416,020 מיליון אשפוזים, 251,454 מקרי תמותה נבעו מטעות רפואית.

מספר זה של מקרי תמותה מתורגם ל-9.5% מכלל מקרי התמותה בכל שנה בארצות הברית, כך שטעויות רפואיות ממוקמות מעל מחלות נשימתיות, שדורגו קודם לכן במקום השלישי ברשימת גורמי התמותה הנפוצים.

בשנת 2013, 611,105 מטופלים הלכו לעולמם עקב מחלות לב, 584,881 עקב מחלות ממאירות ו-149,205 הלכו לעולמם בשל מחלות נשימתיות..

ההערכות החדשות גבוהות משמעותית מהערכות קודמות מדו”ח מטעם ה-Institute of Medicine משנת 1999. עם זאת, החוקרים מציינים כי הנתונים ששימשו באותו דו”ח הם מוגבלים ולא מעודכנים.

החוקרים מציעים לערוך מספר שינויים, כולל דרכים להבלטת הטעויות כך שניתן יהיה להבין את ההשפעות שלהן. לעיתים קרובות, דיונים בנושאי מניעה נערכים באופן מוגבל ובפורומים מסווגים, דוגמת פגישות תחלואה ותמותה מחלקתיות. נקודה נוספת לשינוי נוגעת לתעודות הפטירה של החולים, כך שלא יכללו רק את גורם המוות, אלא שדה נוסף הנוגע לשאלה אם בעקבות מצבו הרפואי של החולה הופיע סיבוך הניתן למניע שתרם לתמותה.

לאור הממצאים, החוקרים קוראים להגדלת תחומי המחקר והמשאבים המוקצים לנושא טעויות רפואיות.

BMJ. Published online May 3, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה