חיסון לשפעת מלווה בהפחתת סיכון לאשפוזים ודמנציה בחולי אי-ספיקת לב (מתוך כנס ה-ESC)

מנתונים משני מחקרים, שהוצגו במהלך כנס ה-ESC (European Society of Cardiology) עולה כי חיסון לשפעת עשוי להביא לשיפור בתוצאות בחולי אי-ספיקת לב.

במחקר הראשון השלימו החוקרים ניתוח שכלל נתונים אודות למעלה מ-20,000 חולים עם אי-ספיקת לב כרונית בטיוואן ומצאו לאחר תקנון כי באלו שקיבלו לפחות מנה אחת של חיסון כנגד שפעת נרשמה ירידה של 35% בסיכון להתפתחות דמנציה, בהשוואה לאלו שלא קיבלו כל מנה של החיסון. בנוסף, הסיכון לדמנציה היה נמוך ב-55% בחולים לאחר קבלת שלוש מנות חיסון במהלך השנים האחרונות.

החוקרים הסבירו כי דלקת עקב נגיף השפעת עשויה לגרום לנזק לתאי מוח ולשחק תפקיד בהתפתחות דמנציה, בפרט בחולי אי-ספיקת לב, בהם הודגמה עדות לליקוי בזרימת הדם במוח.

עם זאת, החיסון עשוי להפחית את הסיכון לשפעת וחיסונים נוספים עשויים להפחית עוד יותר את הסיכון לשפעת והתפתחות דמנציה.

במחקר נפרד בחנו חוקרים את הרשומות הרפואיות של למעלה מ-59,000 חולי אי-ספיקת לב בבריטניה ומצאו כי באלו שקיבלו את החיסון כנגד שפעת נרשמה ירידה של 30% בסיכון לאשפוזים קרדיווסקולאריים, בהשוואה לשנה נפרדת בה לא קיבלו את החיסון. הם גם זיהו ירידה של 16% בסיכון לאשפוזים עקב זיהומים נשימתיים וירידה של 4% בסיכון לאשפוזים מכל-סיבה.

החוקרים הוסיפו כי התוצאות לא מציעות כי זיהום שפעת מוביל לאירועים קרדיווסקולאריים והסבר הגיוני יותר הוא כי זיהום עשוי לשמש כטריגר ובמידה והשפעה זו מנוטרלת ע”י החיסון, אזי הדבר צפוי להוביל להפחתת אשפוזים לבית החולים.

מתוך כנס ה-ESC           

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה