המלצות חדשות מגדירות קטגוריה חדשה של אי-ספיקת לב בטווח ביניים (Eur Heart J)

במהלך כנס ה-European Society of Cardiology Heart Failure הוצג מונח חדש לסיווג חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה של חדר שמאל בטווח 40-49%, “אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה בטווח ביניים” (Heart Failure with Mid-Range Ejection Fraction או HFmrEF).

המומחים הסבירו כי הגיעה השעה להתמודד עם הבן האמצעי של אי-ספיקת לב. ההנחיות החדשות מטעם ה-ESC, שפורסמו בו-זמנית ב-European Heart Journal, קבעו עוד כי אין מקום לטיפול CRT (Cardiac Resynchronization Therapy) בחולים עם מקטע QRS של פחות מ-130 מילי-שניות, עדכון להנחיות משנת 2012 שהגדירו סף של מתחת ל-120 מילי-שניות; ולראשונה כללו טיפול ב-ARNI (Angiotensin Receptor/Neprilysin Inhibitor), שעדיין קרוי בהנחיות LCZ696 (Valsartan-Sacubitril).

המומחים ממליצים כי LCZ696 יחליף מעכבי ACE בחולים העונים על קריטריוני PARADIGM-HF. עם זאת, הם מציינים כי דרושים מחקרים נוספים בטרם ניתן יהיה להמליץ על התרופה לחולים אחרים.

לדברי המומחים, סיווג HFmrEF כקבוצה נפרדת יעודד מחקר להבנת המאפיינים, הפתופיזיולוגיה והטיפול בקבוצת חולים זו. בנוסף, הם הציגו אלגוריתם חדש לאבחנה של אי-ספיקת לב שאינה אקוטית ולסייע בשלילת אי-ספיקת לב או החלטה על צורך בבדיקות נוספות.

בחולים עם אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד במידה בינונית שהם בקצב סינוס ועם קצב לב של 70 פעימות לדקה ומעלה, מומלץ Ivabradine (קוראלאן), שהוכח כטיפול המשפר תוצאות. המלצות נוספות לטיפול בחולים אלו עם מדד NYHA של 2 ומעלה:

·         שילוב מעכב ACE עם ARB ישמש רק באלו המטופלים בחסמי ביתא ואינם סובלים טיפול באנטגוניסטים לקולטן למינרלוקורטיקואיד ורק תחת השגחה הדוקה.

·         למרות שאין עדויות ברורות למשלב במינון-קבוע של Hydralazine ו-Isosorbide Dinitrate באוכלוסיה זו, ניתן לשקול את המשלב באלו שאינם סובלים מעכבי ACE או ARB.

·         ניתן לשקול מתן Digoxin לאלו במקצב סינוס להפחתת סיכון לאשפוזים.

·         Digoxin מומלץ רק לחולים עם פרפור פרוזדורים וקצב חדרי מהיר, לאחר מיצוי אפשרויות טיפול אחרות.

·         ניתן לטפל ב-Digitalis תחת השגחה בלבד ויש לנקוט משנה זהירות בנשים, בקשישים, ובאלו עם תפקוד כלייתי ירוד.

טיפולים שאינם מומלצים לקבוצת חולים זו כוללים סטטינים, נוגדי-קרישה פומיים ונוגדי-טסיות, כמו גם מעכבי רנין.

Eur Heart J 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה