טיפול משולב ב-Naloxone עם אופיואידים מביא להקלה בכאב כרוני (Ann Intern Med)

מתן מרשם ל-Naloxone בחולים הנוטלים משככי כאבים אופיואידים להקלה על כאב כרוני עשוי להביא להפחתת פניות על-רקע טיפול באופיואידים לחדרי מיון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Annals of Internal Medicine.

מדגם המחקר כלל 1985 חולים שקיבלו טיפול ארוך-טווח באופיואידים להקלה על כאב כרוני, 38.2% קיבלו מרשם לטיפול ב-Naloxone במהלך תקופת המחקר. הרופאים נטו יותר למתן מרשם ל-Naloxone בחולים שנטלו מינונים גבוהים של אופיואידים ולחולים שפנו במהלך השנה האחרונה לחדר מיון על-רקע תופעות הקשורות בטיפול באופיואידים.

בהעדר הנחיות ברורות למתן Naloxone, אלו עשויים לשמש כמדדים סבירים להעדפת מתן טיפול ב-Naloxone. הנחיות שפורסמו לאחרונה מטעם ה-CDC בנוגע לטיפול באופיואידים המליצו לשקול מתן מרשם ל-Naloxone בחולים עם היסטוריה של מינון יתר או הפרעת שימוש בחומרים, אלו הנוטלים מינון העולה על מינון יומי של מעל 50 MEQ (morphine equivalent dose), או חולים הנוטלים בו זמנית תרופות ממשפחת בנזודיאזפינים.

מהמחקר עלה עוד כי בחולים שקיבלו מרשם ל-Naloxone תועדה ירידה של 47% בהיקף הפניות החודשיות לחדרי מיון על-רקע טיפול באופיואידים במהלך ששת החודשים לאחר קבלת המרשם (יחס שיעורי היארעות של 0.53) וירידה של 63% בביקורים לאחר שנה אחת (יחס שיעורי היארעות של 0.37), בהשוואה לאלו שלא קיבלו מרשם ל-Naloxone. לא תועד שינוי עם הזמן במינון אופיואידים בקרב חולים שנטלו Naloxone ואלו שלא קיבלו את הטיפול.

החוקרים מזהירים כי מדובר בממצאי מחקר תצפיתי .

Ann Intern Med. Published online June 28, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה